Článek
Kolektiv Ateliers je jednou z 12 firem, které výtvarníky na symposiu hostily. Společnost, která mimo jiné před několika lety vyráběla repliky skleněných stropů a oken pro rekonstruované Národní muzeum v Praze, se poprvé představila na IGS v roce 2012.
„Symposium je pro nás šancí potkat se jednak s umělci, jednak s potenciálními investory. Před několika lety jsme realizovali zakázku v Hradci Králové, Bílou věž, která se dělala z křišťálu, a ten první kontakt vznikl na IGS,“ sdělil předseda představenstva společnosti Michal Vlček. Novoborští skláři pak vyrobili téměř tunový skleněný model bezmála čtyři metry vysoký, který zachycuje hradeckou Bílou věž s původní gotickou kaplí. Model je nasvícený speciálními světly, která umožňují měnit jeho vzhled v celém barevném spektru.
Kolektiv Ateliers sdružuje v Novém Boru špičkové sklářské řemeslníky, z nichž každý se věnuje jiné technice zpracování skla. Firma má pět dílen zaměřených na fusing, což je spékání a tvarování skla, rytí, broušení, malbu a vitráže. Opravují tu a restaurují památky, ale hlavně dělají moderní sklo v architektuře. Rekordní byl pro skláře loňský koronavirový rok, kdy tržby vzrostly o třetinu a překročily 27 milionů korun.
„Bylo to tím, že se nám těsně před začátkem toho covidového šílenství podařilo uzavřít velkou zakázku na rekonstrukci hotelu Atlantis The Palm v Dubaji, takže jsme vlastně období lockdownu prožili v největším výrobním šílenství,“ řekl Vlček. Dubajský hotel rekonstruoval konferenční centrum a přidružené prostory a novoborští skláři tam dělali kolem 200 velkých svítidel. „To nám pomohlo největší část covidu přečkat, protože jsme byli plně v provozu v rámci tohoto projektu a pak, jak se to postupně uvolňovalo, na to navázaly další projekty. Takže nás to příliš nepostihlo,“ doplnil předseda představenstva.
Se získáváním zakázek pomáhá sklářům firmy Kolektiv Ateliers vlastní trvalé zastoupení, které má právě v Dubaji. Další podobnou pobočku by podle Vlčka sklárna ráda otevřela v Londýně.