Článek
Krabičky pro mobilní telefony, luxusní obaly pro kosmetiku či alkohol, knihy a hlavně obaly a boxy pro gramofonové desky. Tiskařský záběr firmy GZ Media je poměrně široký a mimo produkty spojené s vinylem vynese ročně v tržbách zhruba miliardu a čtvrt. Teď v této oblasti firma ještě posílí – v domovské Loděnici u Berouna staví novou polygrafickou halu za 65 milionů korun.
Stroj za 35 milionů
„Sestěhujeme do ní většinu našeho polygrafického strojového parku, K nastěhování by hala měla být zkraje zimy. Kromě existujících technologií v ní bude místo i pro nový stroj na technologii ražby za dalších zhruba 35 milionů korun,“ říká člen představenstva firmy Zdeněk Pelc ml. Jak vysvětluje, i když firma už v minulých letech investovala stovky milionů do moderních tiskařských strojů, chybělo jí zázemí s polygraficky ideálními podmínkami – což se teď změní.
„Podle počtu spotřebovaných tiskových desek jsme v Česku druhý největší polygrafický subjekt. A samozřejmě chceme růst dál, nejméně o deset procent každý rok,“ dodává Pelc.
V hledáčku Amerika
Posílit chce firma nejenom na domácím trhu, ale i ve Spojených státech. „V Severní Americe máme dva závody na výrobu vinylů, v Memphisu a u Toronta. Tím, že nám tam chybí polygrafie, jsme nuceni veškeré obaly a tiskoviny pro potřeby desek nakupovat externě. To chceme investičně či akvizičně eliminovat. Současně bychom ale rádi replikovali naši loděnickou strategii, tedy na počáteční polygrafickou výrobu pro potřebu vinylů navázat širším záběrem, například výrobou luxusních obalových boxů. A využít tak potenciál pro nás naprosto klíčového amerického trhu i na tomto poli,“ říká Pelc.
GZ Media
Společnost navázala na více než padesátiletou tradici Gramofonových závodů, které byly založeny v roce 1948 a v roce 1999 přejmenovány na GZ Digital Media.
Výrobce vinylových gramodesek, CD a DVD nosičů, poskytuje i polygrafické služby.
Sídlí v Loděnici.
Tržby firmy činily v loňském roce 3,6 miliardy korun.
Majitelem a předsedou představenstva společnosti je Zdeněk Pelc.
Zdroj: GZ Media
Chybí zaměstnanci
Společnost GZ Media v loňském roce celkem utržila 3,6 miliardy korun a vyrobila 37 milionů vinylových desek. „Letos nebudeme horší, nepřijde-li znovu něco strašného. V tuto chvíli jsme ve všech našich závodech až do konce roku bezprecedentně vyprodáni. A to vše přes veškerá jarní omezení, několikatýdenní lockdown našich amerických závodů a výpadky provozů z důvodů hromadných karantén. V jednu chvíli jsme v nich měli i téměř 70 lidí najednou,“ dodává Pelc.
Stejně jako většina firem, které v pandemii rostou, také v GZ Media chybí kvalifikovaní zaměstnanci. „Situace se nelepší, trh práce se nemátoří, protože stát svou neuvěřitelně drahou ‚antivirovou‘ politikou chrání nyní už téměř výhradně jen ty subjekty, které stejně nebudou mít právo na přežití. Přitom jejich zaměstnanci by neměli žádný problém najít uplatnění v jiných odvětvích,“ upozorňuje Pelc.