Článek
„V půl třetí ráno se můj mobil rozhodl poslat SMS zprávu mé bývalé přítelkyni…kterou jsem jí poslal před devíti měsíci. Na Valentýna vyrobila fakt roztomilé video o nás dvou. Myslela si, že jsem jí na to neodpověděl, což nám tehdy mimo jiné pokazilo dovolenou,” zní jeden z příběhů, které způsobila technická chyba americké technologické společnosti Syniverse poskytující signál telekomunikačním firmám.
So at 2:30am, my phone decided to send a text to my ex-girlfriend....from 9 months ago. She made this really sweet video of us for Valentines Day. She thought I didn't respond so that led to, among other things, a ruined holiday.
— Prophet 🛩 PAX SOUTH! (@PropheticDr34ms) November 7, 2019
So, you know, that's how TODAY is going 😂😭😑
Ne u všech z celkem 168 tisíc Američanů, kterých se tato technická závada dotkla, to ale vedlo ve výsledku jen k úsměvné situaci. Některé z nich staré zprávy spíš vyděsily, a to zejména ty, kterým dorazily zprávy od již zemřelých blízkých. „Právě mi přišla zpráva z telefonu mé nejlepší kamarádky. Jediným problémem je to, že je od února mrtvá,” napsala na Twitteru jedna z dotčených.
I just got a text from my bestfriends phone only issue is she’s been dead since February
— KuribHoe (@FU_GaryOak) November 7, 2019
Podobným zážitkem si prošla i Američanka Barbara Collová, které ve středu ráno přišla SMSka od sestry. Psala v ní, že se jejich matka cítí dobře. To Collové přišlo podezřelé, jelikož její matka v červnu zemřela. Zpráva od zemřelého otce zase přišla Samantě Majorczakové z Arizony. Tatínek byl zvyklý se jí pravidelně prostřednictvím SMS zprávy ptát, jaký má den. „Okamžitě jsem začala brečet. Psával mi takhle každé ráno, takže jsem po osmi měsících bez těchto zpráv byla docela v šoku,” řekla Majorczaková deníku The Washington Post.
I got a text from my dad at 3am... no one has access to his phone except for my mom and she hasnt touched it in weeks. Mu phone vibrated like crazy until i opened it. The last message he sent me was the day before he died.. pic.twitter.com/pQwI9skodM
— Sami Majorczak (@samijoe1129) November 7, 2019
Firma Syniverse následně uvedla, že incident zapříčinil „interní cyklus údržby” a dotkl se zákazníků společností T-Mobile, Sprint, AT&T a Verizon. Za vzniklé nepříjemnosti se společnost zároveň omluvila. Podle vyjádření na stránkách firmy došlo 14. února k selhání serveru a textové zprávy se tak zastavily „ve frontě”. „Když 7. listopadu došlo k reaktivaci serveru, zprávy se z fronty dostaly do oběhu,” vysvětlila společnost.
Mluvčí společnosti T-Mobile uvedl, že nejde o problém firmy. „Je to záležitost třetí strany, která ovlivnila další sítě. O této situaci víme a již jsme ji vyřešili.” Ostatní poskytovatelé se k incidentu nevyjádřili.