Článek
Ročně firma z Velkých Němčic prodá zhruba 7 tisíc kytar. Doma v České republice ale zůstává jen zlomek. „Teď je to asi 600 kytar. Ještě pět let zpátky to ale nebyla ani polovina,“ říká Petr Furch, ředitel společnosti.
Většinu své výroby prodá Furch Guitars v Evropě, ale daří se jí i v jihovýchodní Asii, zejména v Japonsku a na Tchaj-wanu. Teď chce český výrobce kytar zacílit také na americký trh.
„Chceme se tam v letošním roce víc angažovat. Plán je takový, že si tam vytvoříme vlastní distribuční centrum a vlastní obchodní síť. Abychom měli naše lidi po Americe, tak aby dokázali s obchodníky dobře komunikovat. Také tam potřebujeme vlastní kvalitní servis,“ říká Furch.
Už teď prodá firma ve Spojených státech zhruba 300 kytar ročně. Letos má v plánu toto číslo navýšit na rovných tisíc a v následujících letech ještě zvyšovat.
„Máme tam určitou základnu zákazníků, která se dá posilovat. Náš plán je jít přes komunitu. Vytvořit si silnou základnu nadšenců Furch. To se přes reklamu dělat nedá,“ dodává Furch s tím, že firma chce být vidět například na festivalech a pracovat s hudebníky, kteří na jejich kytary už teď hrají. Většinou se jedná o muzikanty vyznávající „fingerstyle“.
V prvním roce firma počítá s investicí 6 milionů korun, v dalších letech ji navýší. „Začínáme střídmě, jenom s dvěma zaměstnanci. Celkově tam bude potřeba utratit mezi 15 až 20 miliony. Amerika bude hodně o vytrvalosti,“ dodává Furch.