Článek
Navrhli jej designéři z Neon Studia, kteří se inspirovali pletenými svetry. Novinářům to oznámilo městské turistické informační středisko TIC Brno.
Červená a bílá jsou barvami města Brna. „Inspirace svetry je jasná, jen my na nich nevyplétáme soby a vánoční hvězdy, ale brněnské kulty jako třeba šalinu, brněnského draka, Jošta nebo orloj s koulemi. A používáme červenobílou barevnost, která je vánoční a odkazuje ke korporátním barvám města Brna a naší organizace,“ uvedla ředitelka TIC Brno Jana Janulíková.
Brno vyhlašuje každý rok výběrové řízení na nový vizuál. V pátém ročníku se prosadili designéři z Neon Studia. Připomněli, že Brno se pyšní označením Moravský Manchester, které získalo díky textilnímu průmyslu. „Vizuální identita také proto letos vychází z klasického pleteného vzoru, který nám slouží jako síť/pattern pro vytváření vlastních ilustrací. Kromě brněnských ikon na nich pleteme i brněnské reálie jako pivo i víno a mnoho dalších,“ popsal Jakub Konvica z Neon Studia.
Ve vánoční kolekci jsou hrnky se třemi různými motivy a brněnské vánoční kuličky, které budou padat z orloje po dobu adventu a je možné je zakoupit i v e-shopu. Dále třeba šály, roušky, čokolády nebo mentolky. „Vše samozřejmě od lokálních tvůrců a výrobců, neboť jejich podpora a zapojení do tvorby brněnských suvenýrů je pro nás klíčová,“ dodala Janulíková.
Vánoční suvenýry lze koupit na e-shopu TIC Brno, po rozvolnění také v infocentrech. Červenobílé pletené vzory se promítly i do marketingu města. „Pletené“ jsou teď webové stránky Brněnských Vánoc, inzeráty v tištěných médiích, pohlednice a grafika na sociálních sítích.