Článek
Jejím cílem bude zjistit, zda je při proměně okolí stanice metra Vltavská a výstavbě nové budovy filharmonie možné vytvořit běžnou křižovatku s Bubenskou ulicí a zrušit současný most s podjezdem. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Proměna Vltavské je součástí studie proměny území Bubny-Zátory.
Na dokumentu by měl spolupracovat Institut plánování a rozvoje (IPR) společně s dopravním podnikem (DPP). Materiál by měl zjistit, jaké jsou možnosti směrového a výškového vedení tramvajové trati v Antonínské ulici. „Výstupem této aktivity má být jednoznačná odpověď na otázku, zda je možné pro zadání architektonické soutěže Vltavská filharmonie uvažovat se změnou nivelety tramvajové trati v Antonínské ulici a úrovňovou křižovatkou Bubenská-Antonínská, nebo nikoliv,“ píše se v dokumentu.
Se změnou vedení trasy a zrušením podjezdu počítala studie rozvoje lokality Holešovice Bubny-Zátory. Navržená změna ale odporuje hlukovým limitům a není možné ji udělat, aniž by byl omezen počet projíždějících tramvají. Redukci spojů ale kategoricky odmítl jak DPP, tak městská organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD.
Novou budovu filharmonie plánuje město na Vltavské naproti stanici metra. Sál by se měl stát součástí nové zástavby na nyní zanedbaném území, brownfieldu Bubny-Zátory. Podle studie pro území by tam v budoucnu mělo žít až 25.000 lidí a vzniknout tam byty, kanceláře, park či několik železničních zastávek. Území má rozlohu 110 hektarů.