Článek
Za aplikaci Discyo získali mladí vývojáři z fakulty informačních technologií Cenu podnikavosti studenta Vysokého učení technického, oznámila ČTK mluvčí školy Radana Koudelová.
„Discyo poskytuje informace napříč různými médii. Pokud se někomu například líbil film Iron Man, může mu aplikace doporučit například podcast s jeho hlavním hereckým představitelem,“ popsal student Petr Buchal. Nabídka filmů a seriálů není vázaná na jednu platformu jako Netflix, HBO GO nebo Apple TV+. Uživatel získá doporučení napříč všemi platformami, zároveň mu aplikace řekne, který zdroj nabízí nejvíc obsahu podle jeho preferencí.
Dosud byla aplikace dostupná jen pro desítky uživatelů, kteří pomáhali s testováním a zpětnou vazbou. „V lednu bude Discyo pro veřejnost zdarma ke stažení na Google Play i v App Store. Uživatelé díky němu získají tipy na filmy, seriály nebo zajímavé audio podcasty,“ uvedl Buchal.
V plánu je také rozšíření na knihy a počítačové hry, přibude možnost vybrat obsah vhodný pro více uživatelů, třeba pro případ sledování filmu s přítelkyní nebo partou kamarádů.
Po stažení aplikace uživatel zadá, jaký obsah se mu líbil v poslední době, což by nemělo zabrat víc než minutu. Studenti navíc plánují propojit Discyo i s Facebookem či hudebním přehrávačem Spotify, kde bude možné stahovat data o dosavadních preferencích, a ještě lépe tak přizpůsobit nabídku. Aplikace bude ke stažení zdarma, některé funkce ale budou dostupné jen pod prémiovým účtem.
Svůj podnikatelský nápad studenti doladili díky univerzitnímu programu Pojď podnikat!, kdy pod vedením lektorů z Jihomoravského inovačního centra průběžně získávali zpětnou vazbu. Ve finále Ceny podnikavosti odborná porota rozdělila mezi studentské nápady 400.000 korun, vítězné Discyo tak na další rozjezd svého podnikání získalo částku přes 130.000 korun.