Článek
Johannes Neft se stane členem představenstva od 1. ledna, zatímco Christian Strube odchází do předčasného důchodu, oznámila mladoboleslavská automobilka.
Neft zahájil svou kariéru v koncernu Volkswagen v roce 1999 v oblasti řízení kvality, kde nejprve působil v útvaru analýzy vad. Od roku 2001 stál v čele laboratoře řízení kvality společnosti Volkswagen Autoeuropa v Portugalsku, v roce 2004 se vrátil do Wolfsburgu, kde zastával různé vedoucí pozice v útvaru vývoje karoserie. V letech 2014 až 2016 nesl odpovědnost za vývoj karoserií a v roce 2016 byl jmenován vedoucím vývoje karoserií v koncernu VW.
Christian Strube byl členem představenstva Škody Auto od prosince 2015. Na této pozici měl mimo jiné hlavní odpovědnost za technickou realizaci nového vozu Enyaq iV, tedy prvního čistě elektrického SUV značky Škoda.
„Christian Strube v uplynulých pěti letech pro společnost Škoda Auto mnoho vykonal a dosáhl vynikajících výsledků. Pod jeho vedením vznikly důležité vozy, jako například osmá generace modelu Octavia a model Enyaq iV, náš první vůz s čistě elektrickým pohonem na bázi modulární platformy MEB koncernu Volkswagen,“ řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.
Letos jde již o několikátou změnu v představenstvu firmy. Dosavadního šéfa Bernharda Maiera nahradil ve funkci 3. srpna s okamžitou platností Thomas Schäfer. Maier skončil v čele společnosti po necelých pěti letech. Schäfer je dřívějším vrcholným manažerem Volkswagenu v Jihoafrické republice. Už předtím se vyměnil člen představenstva zodpovědný za nákup, Dietera Seemanna nahradil Karsten Schnake.
K 1. září skončil také šéf českého zastoupení automobilky Luboš Vlček. Vlček byl odpovědný za veškeré prodejní, marketingové a poprodejní aktivity značky na domácím trhu. Nahradil ho dosavadní šéf prodeje na českém trhu Jiří Maláček. Vlček ve Škodě zůstává, nově odpovídá za aktivity značky Škoda v západní Evropě.
Automobilce Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl provozní zisk o 60 procent na 469 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Negativní dopad na hospodaření měl zejména nižší objem prodeje způsobený epidemií nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a také mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tyto dopady částečně kompenzovaly nižší fixní náklady a náklady na vývoj a optimalizace nákladů na produkty.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v Česku téměř 34 000.