Článek
Už zanedlouho by se mohli svézt studenti Západočeské univerzity v Plzni na svou alma mater tramvají. Nyní trať končí 1,5 kilometru odsud a oni i lidé směřující na Borská pole musejí využívat buď autobusů, nebo jít pěšky.
Po letech odkladů se v roce 2015 městu podařilo získat všechny potřebné pozemky a loni požádalo o dotaci. Nyní jsou v místě stavby patrné první změny.
„V současné době se kácí v místech budoucí tramvajové trati nutné dřeviny. Je třeba, aby to bylo hotové do konce období vegetačního klidu, tedy do 31. března,” říká Pavel Grisník, vedoucí odboru investic magistrátu města Plzně. Trati muselo ustoupit 124 stromů a necelý hektar porostu.
Podle Grisníka se ale ve většině případů jednalo o náletové dřeviny. „Máme nařízenou náhradní výsadbu,” upozorňuje také s tím, že do dvou let od pokácení dřevin bude na místě vysazeno 241 listnatých stromů a 192 keřů.
Už v červenci by se mělo začít se stavbou. Trať se prodlouží zhruba o 1,5 kilometru. Linka povede Kaplířovou ulicí, přes most a dálniční přivaděč až do univerzitního areálu.
„Určitě to bude příjemnější,” zamýšlí se student Fakulty strojní Lukáš Pártl. Ten bydlí na vysokoškolských kolejích na Borech, na fakultu tedy buď chodí pěšky, nebo jezdí přímo autobusem. „Zejména kolem 7.30 bývají autobusy přeplněné,” popsal Pártl.
Součástí investice za 660 milionů korun je také výstavba přestupního terminálu Kaplířova a vybudování dvou záchytných parkovišť s celkovou kapacitou téměř 400 míst.