Hlavní obsah

Strojvedoucí vykolejeného vlaku na západě USA zřejmě sám nezpomalil, brzdy se zapojily automaticky

Havárie se stala na úseku trati, který prošel modernizací s cílem zrychlit spojení ze Seattlu na jih (video:AP).

Vlak jel třikrát rychleji, než je přikázaná rychlost v místě. Několik vagonů se po vykolejení zřítilo z mostu na dálnici. Zemřeli nejméně tři lidé. Do nemocnic byla převezena více než stovka zraněných.

Článek

V pondělí při železniční nehodě nedaleko Seattlu na západě USA vykolejil vlak. Předběžné vyšetřování naznačuje, že se nouzové brzdy zapojily automaticky, nikoliv manuálně.

V souvislosti s tím se vyšetřuje, jestli strojvedoucí nebyl nervózní z průvodčího. Ten seděl vedle něj a měl se obeznámit s novou tratí. S odkazem na nejmenovaný zdroj o tom ve středu informovala agentura Reuters.

Je tedy možné, že strojvedoucí nezabrzdil sám, ale pomohly mu právě automatické brzdy.

Nehoda se stala ve státě Washington u města DuPont asi 60 kilometrů jižně od Seattlu. Vyžádala si nejméně tři oběti na životech. Podle vyšetřovatelů se ocitlo 13 železničních vagonů mimo koleje. Několik jich spadlo z železničního mostu na silnici, kde zničily tři auta.

Experti citovaní agenturou AP považují za možnou příčinu nehody vysokou rychlost soupravy. Údaje zadní lokomotivy ukázaly, že v místě s přikázanou rychlostí 30 mil (48 kilometrů) za hodinu se vlak pohyboval rychlostí 80 mil (129 kilometrů) za hodinu.

O definitivních příčinách neštěstí zatím vyšetřovatelé odmítají hovořit.

Havárie se stala na úseku trati, který prošel modernizací. Cílem bylo zrychlit spojení ze Seattlu směrem na jih o deset minut. Projekt stál 180 milionů dolarů (3,9 miliardy korun). Železniční provoz na trati zajišťovala společnost Amtrak. Nový úsek procházel testováním od ledna letošního roku.

Doporučované