Hlavní obsah

Kampaň ANO proti Pirátům je strašný ústup. Je vidět, že se bojí, říká expert

Foto: Seznam Zprávy

Hostem Ptám se já byl marketingový expert Vilém Rubeš.

aktualizováno •
Článek

Politické strany vytahují v poslední fázi kampaně těžké zbraně a snaží se na poslední chvíli ulovit nerozhodnuté voliče nebo je přebrat konkurenci. Může se jim to podařit?

Hostem Ptám se já byl marketingový expert Vilém Rubeš.

To, že letošní kampaň útočí někdy až nevybíravě na emoce voličů, dosvědčuje například předvolební klip hnutí ANO premiéra Babiše, ve kterém naznačuje, že by opozice mohla snižovat důchody, „vítat“ migranty, rušit auta nebo trestat úspěšné.

Sám premiér pak na svém twitterovém účtu například „varuje“, že jestli se do vlády dostane opozice, cizinci připraví o peníze seniory nebo zaberou chalupy a chaty starousedlíků. Reálné problémy jako zdražování nebo dopady klimatické změny zůstávají stranou pozornosti. „Rozhodli se, že tu mají nějakou slabinu. Najednou přechází ze situace, kdy lídr, který marketingově udával směr a hovořil hodně o sobě, začal strašit jinými. Je to najednou strašidelný ústup a pravděpodobně se něčeho bojí. Asi se skutečně dramaticky bojí Pirátů,“ komentuje Rubeš.

Ve svém klipu Babiš útočí hlavně na koalici Pirátů a Starostů a nezávislých, která byla v posledních měsících kritizována za to, že minimálně rozjezd své kampaně úplně nezvládla. A že by nejen Piráti se STAN, ale i koalice SPOLU ještě měli něco předvést, souhlasí i Rubeš. „Ještě to dohnat mohou, ale jestli je čím,“ pokračoval s tím, že se u obou koalic zatím neobjevil „wow efekt“, který by mohl na nerozhodnuté voliče dostatečně zapůsobit.

Rubeš ale přiznal, že kdo zaznamenal znatelnou změnu ve svém mediálním vystupování, je předseda ODS Petr Fiala. „Před pár lety bych na něj nevsadil ani zlámaný groš, že by z něj byl dobrý řečník, který dokáže strhnout. Zřejmě tam byla fáze školení a příprav a evidentně je toho schopen,“ zhodnotil lídra koalice SPOLU.

Co podle Rubeše ale nepůsobí věrohodně, je pořad ministryně práce a sociálních věcí Jany Maláčové a dvojky pražské kandidátky ČSSD Matěje Stropnického Hustá dvojka, kde vysvětlují, co v politice na rozdíl od jiných stran nedopustí, nebo naopak, co by chtěli prosadit.

„Je vždycky zajímavé, že někdo, kdo sedí na ministerstvu tři roky a splývá s nátěrem na zdi, pak v roce před volbami vyrazí mezi lidi, důsledně tepe nešvary a stane se z něj velký zastánce pořádků,“ narážel Rubeš mimo jiné i na zátahy ministryně proti nedodržování zákoníku práce. Podle něj ale náhlá změna Maláčové nemusí nutně přinést kýžené ovoce. „Maláčová, co se přetvoří v levicovou rebelku, je vnímána spíše komicky než dojmem, že by se politicky probudila,“ dodal expert.

Drtí vládní strany v kampaních opozici? A kde by měly jednotlivé strany ve svých kampaních zabrat?

Poslechněte si rozhovor v úvodním audiu, ve své oblíbené podcastové aplikaci, nebo ve videu:

Jak si umí české politické strany poradit s kampaněmi? Odpovídal marketingový expert Vilém Rubeš.Video: Seznam Zprávy

Volební rozhovory Ptám se já

Foto: Seznam Zprávy

Poslechněte si předvolební rozhovory v podcastu Ptám se já.

Sledujte rozhovory Marie Bastlové a Veroniky Sedláčkové s lídry stran, které se střetnou ve volbách do Poslanecké sněmovny:

4. 10. – Petr Fiala (ODS– za koalici Spolu (ODS, TOP 09, KDU-ČSL)

5. 10. – Ivan Bartoš (Piráti) – za koalici Pirátů a hnutí Starostové a nezávislí

6. 10. – Patrik Nacher (ANO)

Sledujte na Seznam Zprávách, poslouchejte na Podcasty.cz a ve všech podcastových aplikacích.

Archiv všech dílů najdete tady. Své postřehy, připomínky nebo tipy nám pište prostřednictvím sociálních sítí pod hashtagem #ptamseja nebo na e-mail: audio@sz.cz.

Doporučované