Hlavní obsah

Strabag: Naše varianta uzavírky silnice zkrátí opravu mostu ve Šternberku

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Stavební společnost Strabag tvrdí, že jí navrhované řešení chystané uzavírky a objízdné trasy hlavního silničního tahu I/46 v Jívavské ulici ve Šternberku zkrátí dobu opravy mostu o dva měsíce a méně ovlivní dopravu ve městě.

Článek

S navrhovanou uzavírkou a objízdnou trasou nesouhlasí radnice, podle které má obousměrná objížďka vést v těsné blízkosti základní školy, koupaliště a po opravené silnici tvořící závodní trať Ecce Homo, kterou může hustý provoz těžkých nákladních automobilů poškodit. Návrh uzávěry a objízdnou trasu nyní posuzuje krajský úřad.

„Hlavní výhodou námi předloženého návrhu je, že bychom práce mohli zorganizovat tak, že by se stavbu podařilo zkrátit přibližně o dva měsíce. Na výstavbu bychom tak nepotřebovali sedm měsíců, ale pouze pět,“ uvedla mluvčí Strabagu Edita Novotná. Dodala, že firma Strabag návrh objízdné trasy důkladně zvažovala a projednávala se zástupci správce komunikací. „Naším hlavním záměrem bylo najít takové řešení, které by bylo co nejpříznivější pro obyvatele města. S ohledem na objem tranzitní dopravy přes Šternberk bohužel neexistuje žádná ideální varianta a jakákoliv zvažovaná dopravní řešení mají svá pro a proti,“ dodala.

V první etapě trvající přibližně měsíc by v případě firmou Strabag navrhované varianty uzávěry mohla auta ve směru na Opavu jezdit přes staveniště po provizorní komunikaci a bez semaforů. V druhém směru by využívala silnici Ecce Homo. „Doprava by tak v místě stavby nemusela být kyvadlová a netvořily by se z obou stran kolony,“ uvedla Novotná V dalších třech měsících by byla v místě stavby kompletní uzávěra a firma by se snažila její dobu zkrátit. „Jakmile by byly provedeny práce na části mostu, mohli bychom opět umožnit provizorní provoz v jednom směru přes staveniště a v druhém směru po objízdné trase po Ecce Homo,“ uvedla.

Varianta, kterou preferuje město, podle Novotné počítá s tím, že doprava bude po celou dobu stavby vedena kyvadlově přes staveniště a provoz budou řídit semafory, takže by se v obou směrech tvořily dlouhé kolony. Při kyvadlové dopravě by se stavba podle Novotné navíc výrazně prodloužila. „Vzhledem k nutnosti rozdělit stavební práce na mnoho dílčích etap, potrvají tyto stavební práce minimálně sedm měsíců,“ uvedla. Radnicí navrhované řešení by podle Novotné zkomplikovalo provoz a bezpečnost na stavbě.

Pokud firmou předložené řešení nebude schváleno, pozastaví Strabag přípravy na stavbu a předloží nový návrh, který by vycházel z varianty preferované radnicí. „Zásadní nevýhodou tohoto řešení však je, že stavba tak bude ukončena pravděpodobně až v jarním období příštího roku a po celou tuto dobu bude řidiče projíždějící městem trápit kyvadlový provoz řízený semafory,“ uvedla Novotná.

Doporučované