Hlavní obsah

Seznam.cz rozdal českým firmám a živnostníkům sto milionů na reklamu

Foto: Seznam

Ilustrační foto.

Program „Nenecháme vás v tom“ nabídl v době koronavirové epidemie pomoc v hodnotě sto milionů korun formou poskytnutého reklamního prostoru.

Článek

Tuto částku internetová jednička Seznam.cz v průběhu dvou měsíců poslala tam, kde byly finance potřeba. O tom, jak firma finanční balíček rozdělovala a ke komu se dostal, promluvila v rozhovoru Lenka Zajc, manažerka obchodního týmu Seznam.cz, který se do poskytování pomoci zapojil.

Seznam nabídl do programu „Nenecháme vás v tom“ pomoc formou reklamního prostoru v hodnotě sto milionů korun. Jaký byl o něj zájem ze strany českých firem a podnikatelů?

Forma programu byla koncipovaná tak, aby se do něj mohli přihlásit jakékoli české firmy a tuzemští živnostníci a mohli čerpat naše reklamní prostory za velmi zvýhodněných podmínek, či úplně zdarma. Zájem byl velký a měl raketový nástup. V prvních dnech, kdy jsme program veřejnosti představili, naši infolinku kontaktovaly tisíce zákazníků a mnoho našich klientů se rovnou obracelo na naše obchodníky. K dnešnímu dni jsme prostřednictvím programu Nenecháme vás v tom pomohli více než 6300 klientům.

S čím jste se nejvíc potýkali?

Na tomto počtu je vidět, kolik úsilí naši obchodníci vynaložili, aby zvládli svoji standardní práci, dokázali splnit obchodní plán a k tomu ještě odbavit tuto porci práce navíc. Důležité je si uvědomit, že do toho pracovali v nestandardním prostředí a že na začátku byli naši klienti velmi emotivní, protože jim kolaboval byznys.

Foto: Seznam

Logo programu „Nenecháme vás v tom”.

Jaké subjekty projevovaly o pomoc největší zájem? Šlo spíš o firmy, nebo podnikatele?

Rozdělit odvětví podle zájmu o náš program se úplně nedá. Tím, že covid-19 postihl úplně všechna odvětví a na většině podnikatelů i podniků se podepsal negativně, kontaktovaly nás firmy nezávisle na oboru a kraji. Samozřejmě se našly i takové, které na krizi profitovaly, například prodejci roušek, dezinfekčních prostředků, ale i tak se do programu přihlásily. Takovým subjektům jsme však samozřejmě pomoc neposkytovali.

Jakým způsobem jste hodnotili, komu pomoc udělíte? A podle jakého kritéria jste určili výši pomoci? Jak moc složité o tom bylo rozhodovat? A kdo tvořil „komisi“?

Pomoc jsme řešili u všech, kteří si na webu vyplnili dotazník, kontaktovali infolinku nebo svého obchodníka. Některé klienty oslovovali sami obchodníci, a to v případě, že se o programu třeba nedozvěděli. Rozhodování bylo rychlé díky tomu, že jsme měli jasně daná pravidla a všichni jsme je dodržovali. Pokud jsme narazili na případ, který byl ke zvážení, snažili jsme se samozřejmě vyjít klientům vstříc a tyto výjimečné případy jsme řešili na několika schvalovacích úrovních. Od obchodníka až po manažera obchodní sítě. Popisuji to nyní pro představu zjednodušeně, ale měli jsme samozřejmě kritérií několik a s tím souvisel i schvalovací proces.

Vzpomenete si na nějaký konkrétní příklad, kdy jste si řekla, že tato forma pomoci má opravdu smysl?

Spíš to vezmu všeobecně. V tu dobu, kdy jsme klienty kontaktovali a oni prožívali strach z toho, co přinese budoucnost, jsme pro ně byli jedna z mála pozitivních věcí, která se jim stala. Byli velmi mile překvapeni, že dostali něco zdarma anebo s 90% slevou a že to zrealizujeme okamžitě. Největší přínos vidím hlavně v tom, že jsme jim v těžkou dobu nabídli pomoc, vyslechli je, což pomohlo hlavně ve vztahové rovině.

Dostali jste ze strany klientů nějakou zpětnou vazbu?

Zpětných vazeb je samozřejmě mnoho. Od těch pozitivních, které potěší obchodníky, že mohli pomoct a klienti si toho váží, až přes ty negativní, kdy naopak odmítnutí žadatelé vnímali zamítnutou žádost přehnaně negativně. Jsem ráda, že jsme mohli podat pomocnou ruku nejvíce postiženým firmám a živnostníkům, i když nebylo možné pomoci všem. Ne každá společnost si může dovolit rozdávat své produkty zdarma, a navíc v době krize.

Doporučované