Článek
BlaBlaCar spojuje 60 milionů řidičů a cestujících ve 22 zemích. Spolujízdy zásadně snižují náklady na cestování, svými cenami zdatně konkurují dopravním společnostem po celé Evropě.
Stávku zaměstnanců francouzské státní železnice chce BlaBlaCar využít k upevnění své pozice na francouzském dopravním trhu. Přestože společnost neprovozuje žádnou vlastní dopravu, počet jejích zákazníků rok od roku roste. Podnikatel Frédéric Mazzella spustil službu BlaBlaCar v roce 2003 ve Francii, kde má také stále nejvíce uživatelů ze všech evropských zemí.
Cena za jízdu se může pohybovat i pod reálnými náklady, protože mnoho lidí nabízí spolujízdu například při pracovní cestě, kterou se tak jako tak chystají podniknout. Vedení společnosti také zdůrazňuje sociální aspekty spolujízdy a její příznivý dopad na životní prostředí.
Odbory plánují protáhnout stávku železnice až do konce června, mnoho lidí proto musí hledat alternativní způsob dojíždění za prací. Poslední stávku podobného rozsahu Francie zažila v roce 1995. Protože tehdy ještě nebyly chytré telefony ani masově dostupný internet, mnoho lidí raději cestovalo do práce pěšky či na kole.