Článek
Z technického hlediska byla zkouška v pořádku, aby mohl být most uveden do předčasného užívání 30. června, je ještě nutné vyřídit administrativu, mít souhlas od speciálního stavebního úřadu.
„Nový most za obcí Časy má tři pole, z nichž jedno má rozpětí 34 metrů a další dvě 17 metrů. Na ně odpoledne najelo v přesně stanovených sestavách šest nákladních vozidel. Každé vážilo 32 tun,“ uvedla mluvčí stavební firmy Strabag Edita Novotná.
Na mostě bylo měřicí zařízení, které zaznamenávalo deformace mostu. Získaná data posloužila k potvrzení předpokladů statického výpočtu pro zatížení mostu. Most má bezpečně unést až 180 tun.
Otevření mostu se předpokládá podle Novotné ve středu a umožní další pokračování stavby v místě křížení silnice I/36 s budoucí dálnicí D35 u obce Časy.
Ve středu bude otevřen ještě most u obce Rokytno, který převádí provoz silnice II/298. Jeho zprovoznění umožní pokračovat s výstavbou hlavní trasy u Rokytna a dokončení celé mimoúrovňové křižovatky.
„V oblasti stavby čeká řidiče v následujícím týdnu ještě jedna změna. Na silnici I/36 bude zprovozněn rovněž nový kruhový objezd, a provoz tak již nebude veden pro objízdných souběžných komunikacích,“ uvedla Novotná.
V půlce prosince bude hotový první úsek D35 z Opatovic nad Labem do Časů, měří 12,6 kilometru. Bude mít čtyřpruhové, směrově rozdělené komunikace se dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Stavba zahrnuje 25 mostů, z toho 17 na rychlostní silnici a sedm mostů nad rychlostní silnicí. Stavba úseku z Opatovic do Časů začala 13. května 2019.