Článek
„Koronavirová pandemie na stavební práce zásadní vliv nemá,“ řekla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková.
„Samozřejmě je situace vlivem koronavirové epidemie komplikovanější, ať už na straně dodavatelů materiálu nebo personálního zajištění. Datum dokončení ale zásadně neovlivní. Počítáme se zprovozněním tratě na konci roku 2022, tak jako podle původního plánu,“ uvedla Tomaštíková.
Náklady na stavbu činí 1,4 miliardy korun. Dělníci doposud vyhloubili výkopy téměř na celé délce trasy tunelu a v některých místech je hotová konstrukce tunelu, která obnášela betonáž podzemních stěn a stropu.
„Ještě letos dokončíme podzemní stěny, přes zimu pak stropy na podzemních stěnách a do jara hrubou stavbu zastávky Nová Jihlavská a tunelu pod Jihlavskou. Ve druhé polovině roku 2021 zahájíme práce na současné trase u zastávky Osová včetně lávky pro pěší, odsunutí zastávky a vybudování výhybky a vjezdu do tunelu. Současně stavbaři od nynějška až do konce příštího roku pracují na vybudování konečné stanice mezi fakultní nemocnicí a Campus Square,“ uvedla Tomaštíková.
V roce 2022 zbývá dokončit zabezpečování zařízení, přístřešky, osvětlení a vybavení stanic.
Nová tramvajová trať spojí Starý Lískovec a Bohunice s univerzitním kampusem a fakultní nemocnicí. Ulehčí přetíženým a často zpožděným trolejbusům a autobusům. Trať se odpojí od současné zhruba v místě dnešní zastávky Osová, která se přesune blíže k městu. Poté se zanoří do tunelu, který bude ústit u nemocnice. Tunel bude dlouhý 619 metrů a bude v něm jedna podzemní stanice s názvem Nová Jihlavská. Konečná zastávka ponese název Nemocnice Bohunice, ze které už dnes vyjíždí řada trolejbusových a autobusových linek.