Článek
Na místě původního mostu vznikne nový, v provozu by měl být do konce stavební sezony. Práce si vyžádají 124 milionů korun. Dělníci připravili pod most zpevněné manipulační plochy pro bourací techniku. O víkendu by strojní kladivo mělo začít bourat betonovou konstrukci mostovky. Současně by zespodu měly pracovat hydraulické nůžky. Kvůli životnímu prostředí a technologickým postupům, které jsou přísně sledované, se musí shora odstraňovat živičné vrstvy, izolace, obrubníky a kanály a všechno třídit.
Bourací práce však nemohou postupovat tak rychle jako v případě dálničních nadjezdů, kdy se z místa vyloučí doprava a části mostu padají do navezeného štěrkového podkladu. Tady je pod mostem řeka, do které nelze jen tak naházet 20 tun živice, tunu izolačních materiálů a dalšího materiálu. Do vody smí jen čistý beton, který je nezávadný vůči životnímu prostředí. Dělníci ho stejně později z koryta vyberou.
Řidiči na most od úterý nemohou, uzavírka je naplánována do 17. prosince, po dobu nezbytnou pro provedení stavebních prací. Objízdná trasa pro auta do 3,5 tuny vede přes obce Zbizuby, Nechyba, Vlková, Petrovice II, Kasanice, Polipsy a Račíněves. Nákladní auta jezdí přes Uhlířské Janovice a Starou Huť, přes řeku smějí jet jen osobní auta místních řidičů; pro ně vznikne souběžná komunikace podél tratě. Tato trasa však bude v provozu až od května a do té doby musí jezdit po objížďce i místní.