Článek
Náklady přesáhly 10,7 milionu korun, stavba byla spolufinancována ze Státního fondu dopravní infrastruktury. V tiskové zprávě to dnes uvedlo Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které se o silnice nižších tříd v regionu stará.
Na silnici II/495 se pracovalo mezi mostem přes řeku Moravu a křižovatkou se silnicí I/55. Stavební firma zajistila sjednocení šířky vozovky na sedm metrů. V místech, kde bylo nutné kvůli odvodnění vybudovat nové dešťové vpusti, vznikla nová konstrukce vozovky. V celé délce rekonstruovaného úseku obnovili dělníci asfaltové vrstvy. Vybudovali také zastávkový pruh pro linkové autobusy a obnovili vodorovné a svislé dopravní značení.
Po dobu oprav mohla vozidla o hmotnosti do 7,5 tuny a také autobusy projíždět stavbou v jednom jízdním pruhu. Pro nákladní automobily platila objízdná trasa přes Veselí nad Moravou a Moravský Písek na Hodonínsku. Na podzim byla silnice krátkodobě i zcela uzavřena.
Souběžně se stavbou ŘSZK se město Uherský Ostroh postaralo o stavební úpravy připojení místních komunikací a sjezdů k přilehlým nemovitostem. Zajistilo také obnovu stávajících a doplnění nových chodníků včetně obrub, vybudování stezky pro chodce a cyklisty, parkovací plochy a přeložku veřejného osvětlení.
Část silnice II/495 v Uherském Ostrohu směrem na Moravský Písek včetně dlážděného úseku na náměstí opravilo ŘSZK za 22,2 milionu korun v letech 2007 až 2008. „Architektonicky významný železobetonový most přes řeku Moravu, který se nachází na trase průtahu a který byl vyhlášen za kulturní památku, byl rekonstruován v roce 1999,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý. Navazující úsek silnice II/495 z Uherského Ostrohu do Hluku stavbaři zrekonstruovali v letech 2014 až 2016 za téměř 190 milionů korun.