Článek
„Po vysunutí první části konstrukce do koncové polohy se na montážní základnu začne navážet druhá část mostu s celkovou délkou 57 metrů, která se nejprve svaří. Samotné vysouvání začne v polovině letních prázdnin,“ uvedl náměstek ředitele Stavební správy západ Ondřej Göpfert.
Vysouvání první části nové mostní konstrukce začalo ve středu 16. června a potrvá několik dní. Most je vysouván ve vodorovné poloze postupnou metodou s rychlostí zhruba tři metry za hodinu.
Od 15. září bude most uveden do provozu spolu s první kolejí v úseku Káraný - Čelákovice. Práce pak začnou na druhé koleji, kde se opět vymění železniční spodek i svršek, opraví se mosty i podchod. Obdobně se práce vystřídají i na zastávce Čelákovice-Jiřina, která je součástí stavby. Zatímco nyní se stavbaři soustředí na rekonstrukci prvního nástupiště, na podzim se zaměří na druhé nástupiště.
Hlavním cílem modernizace mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi je zvýšení traťové rychlosti až na 140 kilometrů v hodině spolu s vyšší kapacitou dráhy. Stavební práce započaly v polovině roku 2019 a v první fázi se týkaly úseku Lysá nad Labem – Káraný, kde stavbaři vybudovali novou odbočku Káraný. Ta díky vložení čtyř nových výhybek umožňuje vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou, díky tomu se zvýšila kapacita trati. V úseku jsou také kompletně zrekonstruované kolejiště, mosty a propustky. Celá stavba by měla skončit v lednu 2022. Celkové investiční náklady jsou vyčísleny na 1,82 miliardy korun. Projekt spolufinancuje Evropská unie.