Článek
Most spojující Krymský poloostrov s Ruskem bude mít celkovou délku přes 19 kilometrů. Auta se po něm projedou už v příštím roce, pro železniční dopravu pak bude otevřen v roce 2019. Most je hlavním bodem plánu Moskvy na integraci Krymu. Poloostrov je od Ruska oddělen Kerčským průlivem, doposud se tak lidé spoléhali pouze na trajekty nebo letadla. Oba typy dopravy byly ale často rušeny kvůli špatnému počasí. Nová stavba usnadní i vývoz a dovoz zboží.
Most má navíc upevnit pozici Ruska v otázce Krymu - má ukázat, že se Moskva anektovaného poloostrova jen tak nevzdá, píše britský The Guardian.
Železniční oblouk mostu je dlouhý více než 200 metrů. Jde o jednu z posledních částí konstrukce, kterou bylo třeba usadit na své místo. Konstrukce je ve 35metrové výšce, aby pod ní mohly proplouvat lodě. Most má být nejdelší v Rusku a podle stavitelů jde o nejkomplexnější stavbu v historii. Její cena se pravděpodobně vyšplhá na 3 miliardy liber, tedy více než 85 miliard korun.
Rusko anektovalo Krym v březnu 2014. Krátce poté se začal most stavět. Plány na něj však byly vytvořeny už během třicátých let, a to na pokyn Josifa Stalina. V současné době jeho stavbu řídí bývalý partner Vladimira Putina v judu - miliardář Arkadij Rotenberg.