Hlavní obsah

Negrelliho viadukt má novou konstrukci. Pomáhal český největší kolový jeřáb

Záznam: Stavaři umisťují na Negrelliho viadukt novou konstrukci.Video: ČTK

Oprava železničního viaduktu začala v létě 2017. Skončit má v lednu příštího roku a má stát celkem 1,44 miliardy korun. Je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště.

Článek

Na část Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně stavaři dnes umístili novou ocelovou konstrukci, která přemostí ulici Prvního pluku. Nové nosníky o délce 34 metrů a hmotnosti 169 tun osadil největší kolový jeřáb v Česku. Na rozdíl od původního železničního mostu, který odstranili loni v únoru, bude nový most pouze jednokolejný. ČTK to sdělila mluvčí stavební firmy Strabag Edita Novotná.

Kvůli vyzdvižení konstrukce bylo v podvečer uzavřeno parkoviště ve spodní části autobusového nádraží Florenc a část ulice Prvního pluku. Práce trvaly celkem asi pět hodin.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po staviteli Aloisi Negrellim.

Doporučované