Článek
„Obecně jsme přesvědčen, že by stát měl spíše peníze směřovat do lepšího školství. Pomůže nejenom růstu firmám nejen v této oblasti, ale úplně všude. Moje zkušenost ze školy je, že devadesát procent něco poslouchám a učitel má dlouhý monolog, tak to nám pak způsobí to, že ze škol vychází lidi, kteří nemají dostatečné sebevědomí, dostatečnou schopnost se prezentovat”, tvrdí Šenkypl.
Od montovny k první republice?
Podle něj by systémové změny ve školství, které by učitele naučily, jak správně učit, mohly stát vyjít nakonec levněji než třeba pastelkovné nebo dotace na mléko. „Najednou by se tady mohla objevit generace, která bude generovat víc nápadů, která bude zakládat mnohem víc startupů a změní a bude posouvat Českou republiku z toho, že to není montovna, ale že je to společnost, která generuje spoustu kvalitních lidí, projektů a bude nás to posouvat tam, kde jsem byli za první republiky”, uvedl ve Výzvě Dušan Šenkypl.
On a jeho společníci prý sami dávají peníze na projekty, které podle nich vedou k systémovým změnám. Jako příklad uvedl Rekonstrukci státu, vzdělávací program pro učitele Učitel naživo nebo společnost Člověk v tísni.
Jak chce Šenkypl znovu přitáhnout zákazníky k aukčnímu portálu Aukro? A co všechno tam nově budou moci dražit? Jak se liší nakupovací zvyky Čechů a Rumunů ohledně vybíraní nábytku? A proč jsou sauny v nakupovacím centru tak oblíbené?
Podívejte se na celou Výzvu s Dušanem Šenkyplem.