Článek
Opravená je výpravní budova z roku 1890 i vybavení železniční stanice. Novinářům to dnes řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Firma Edikt opravila ve stanici na trati Veselí nad Lužnicí - České Velenice fasádu historické budovy, vyměnila okna, dveře i střechu. Příjemnější je podle Friebové i prostředí v čekárně a na záchodech. Upravená je plocha před budovou, kde jsou parkovací místa pro cestující. „Jelikož je Majdalena hojně navštěvovanou turistickou destinací především v letních měsících, jsou zde nová stání pro kola,“ uvedla mluvčí.
V jižních Čechách opravuje Správa železnic i další stanice. Před několika dny zahájila rekonstrukci vlakového nádraží v Českých Budějovicích, která potrvá dva roky. Budovu opraví sdružení firem Metrostav, Edikt a Avers, náklady budou 689 milionů korun bez daně. Ještě letos začne přestavba nádraží v Písku a ve Veselí nad Lužnicí.
Z menších oprav, jež stojí kolem deseti milionů korun, skončily nedávno práce v Záhoří na Písecku, kde jsou zrekonstruované střecha, fasáda, okna i čekárna a chystá se oprava chodníků. Podobnou opravu má za sebou výpravní budova v Doňově na Jindřichohradecku.
V polovině června skončí tříměsíční práce ve Zlivi, kde Správa železnic opravila střechu nástupiště. Dělníci teď opravují nádraží v Ševětíně, Kardašově Řečici a Sepekově. V Ševětíně potrvá rekonstrukce budovy včetně chodníků do září, v Kardašově Řečici budou do konce srpna opravené fasáda, okna, čekárna i toalety. V Sepekově na Písecku vymění dělníci i krov, vzniknou nová čekárna a záchody. „Na tuto stavbu navazuje rekonstrukce přejezdu a nástupiště v zastávce Sepekov,“ řekla ČTK Friebová.