Článek
Budova získá původní historizující podobu, vzniknou i nová parkovací místa, vstup do budovy a na první nástupiště bude bezbariérový. Zvýší se i pohodlí cestujících a zlepší návaznost na ostatní druhy dopravy. ČTK to dnes v tiskové zprávě oznámila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Při rekonstrukci dělníci opraví a zateplí fasádu, která získá ozdobné prvky. Vymění okna, dveře i střechu. První nadzemní podlaží, určené hlavně k tomu, aby se zajistily služby cestujícím, bude lépe využité: toalety se přesunou do bezprostřední blízkosti čekárny. Ve druhém patře opraví stavaři byty a podkroví budovy, kterou bude možné v budoucnu provozovat komerčně.
„Namísto jednopodlažního objektu, který je nyní k budově přidružen, vznikne parkovací stání, chodník a zatravněná plocha. Další nová parkovací stání pro auta a kola vzniknou dle architektonické studie města v prostoru před nádražím,“ uvedla Friebová. Zároveň se upraví autobusové zastávky a chodníky pro pěší. Správa železnic bude tyto práce koordinovat s chystanou modernizací trati Nemanice – Protivín – Písek město, s níž souvisí i výstup z podchodu a přístup na nástupiště ve stanici.
V jižních Čechách opravuje Správa železnic i další stanice. V červnu zahájila rekonstrukci vlakového nádraží v Českých Budějovicích, která potrvá dva roky. Budovu opraví sdružení firem Metrostav, Edikt a Avers, náklady budou 689 milionů korun bez daně. Ještě letos začne přestavba nádraží ve Veselí nad Lužnicí. Dělníci opravují i nádraží v Ševětíně, Kardašově Řečici a Sepekově.