Článek
Pro tuto část nyní železničáři vyhlásili tendr na zhotovitele prací. Předpokládaná hodnota zakázky je 688 milionů korun, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí státního podniku Nela Friebová.
V Adamově vzniknou dvě ostrovní nástupiště a nová lávka. „Nástupiště budou plně bezbariérová, přístup na lávku z nich zajistíme pomocí schodišť a výtahů. Nová lávka bude propojena na druhou stranu kolejiště do Hybešovy ulice. Součástí stavby je také rekonstrukce vnitřních prostor výpravní budovy pro vytvoření adekvátního zázemí pro cestující a výstavba parkoviště s kapacitou 30 parkovacích míst,“ sdělila Friebová.
Správa železnic letos plánuje na jižní Moravě projekty za více než sedm miliard korun. Práce mezi Brnem a Blanskem začnou na podzim a potrvají do roku 2023. Předmětem je kompletní rekonstrukce železničního svršku, výstavba nových protihlukových zdí i oprava tunelů v úseku. Mezi další projekty patří výstavba odbočky Rajhrad, která má pomoci zejména plynulejší dopravě. Po odstranění vegetace a přeložkách sítí nyní dělníci pracují na mostních konstrukcích a propustcích a na základech pro dálkové kabely. Tyto práce jsou bez vlivu na provoz na trati. Částečně omezená doprava bude od 24. dubna, kdy začne snášení kolejí a následně práce na železničním svršku a spodku.