Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Češi jsou mistři světa v ledním hokeji a Praha s Ostravou si mohou oddychnout. Vypjatý šampionát je za nimi a je na čase se ohlédnout na zajímavá data, která klání přinesla. Při zápase Kanady se Švýcarskem se například v O2 areně vypilo téměř osm tisíc litrů piva, celkem se ale v této hale během šampionátu vypilo více než půl milionu piv.
K tomu si diváci kupovali zejména hranolky (38 tisíc porcí) a klobásu (36 tisíc porcí). Tamní kuchyně za turnaj zpracovala 150 tun jídla.
„Počet diváků v hale je 17 413, O2 arena je vyprodaná.“ Věty, které padly na všech zápasech české reprezentace. V Ostravě zase hlediště do posledního místa zaplnila utkání Slováků, vyprodáno bylo celkem na devět utkání.
Turnaj, který se do Česka vrátil po devíti letech, za 17 dní do obou arén přilákal téměř 798 tisíc diváků. Předchozí maximum přitom držela také Praha – v roce 2015 fandilo v halách o 56 tisíc lidí méně.
Z deseti nejnavštěvovanějších mistrovství tak proběhly v České republice hned tři.
Na celkem 36 zápasů v pražské O2 areně přišlo průměrně 15,2 tisíce lidí, v Ostravě byl průměr necelých devět tisíc diváků na zápas. I tady si tak pořadatelé mohou zapsat nový rekord. Oproti turnaji v roce 2015 bylo na jednom zápase téměř o tisícovku lidí více.
Písničku „Hoja hoj“ z Noci na Karlštejně, která zněla po každém českém gólu, si mohli diváci poslechnout hned šestatřicetkrát. Průměrně padalo 6,22 gólu na zápas.
Celkem padlo za mistrovství téměř 400 branek, více diváci v tomto tisíciletí viděli jen v roce 2019.
Rekordy ale nepadaly jen v halách. Finále turnaje sledovalo na webu ČT Sport rekordních 3,74 milionu diváků. Větší sledovanost mělo jen legendární Nagano.
Na nezájem si nemohou stěžovat ani sázkaři. Sázky činily více než 2,9 miliardy korun. O miliardu překonaly rekord z loňského roku, který tak na prvním místě dlouho nepobyl. Operátor O2 zase zaznamenal ve své síti rekordní datový přenos – téměř tři terabyty za sekundu.
Tržby restaurací vzrostly v průběhu turnaje až o necelou třetinu, v Praze a Ostravě byly z 90 % plné hotely. Událost ale měla i stinnou stránku – policie zajistila více než 730 falešných vstupenek s celkovou škodou necelých 2,6 milionu korun.
20/n Jedinou kaňkou na celkovém obraze tak zůstávají podvodníci prodávající falešné vstupenky. Celkově jsme takových vstupenek zajistili více než 730 se škodou necelých 2 600 000 Kč.
— Policie ČR (@PolicieCZ) May 27, 2024