Článek
Německý fotbalový svaz (DFB) vzbudil pozdvižení. Oznámil, že po více než 70 letech mění dodavatele sportovních souprav, a končí tak s německým Adidasem.
Od roku 2027 budou hráči národního týmu nosit dresy amerického gigantu Nike, napsal server Sportschau. Nike tak úspěšně dotáhl „námluvy“ z roku 2006, kdy německému svazu poslal mnohamilionovou nabídku, DFB ale tenkrát zůstal u domácího Adidasu.
Teď je ale vše jinak. Nike bude minimálně do roku 2034 šatit všechny národní týmy. „Těšíme se na spolupráci s Nike a na důvěru, kterou v nás vložili. Budoucí partnerství umožní DFB i v nadcházejícím desetiletí plnit klíčové úkoly s cílem komplexního rozvoje fotbalu v Německu,“ říká prezident DFB Bernd Neuendorf.
Partnerství s německou značkou Adidas vyprší na konci roku 2026. Nové soupravy pro Euro 2024 byly představeny v Německu teprve minulý týden a staly se předmětem mnoha diskuzí, zejména kvůli růžové venkovní variantě.
„DFB nás dnes informoval, že svaz bude mít od roku 2027 nového dodavatele,“ oznámil ve čtvrtek stručně a výstižně Adidas.
Důvod, proč DFB hodlá od roku 2027 spolupracovat s americkou společností, je především finanční. Podle svazu Američané „předložili zdaleka nejlepší ekonomickou nabídku“. Skutečnost, že konkurent Adidas „zabodoval svou obsahovou vizí, která zahrnuje i jasný závazek k podpoře amatérského a masového sportu a udržitelného rozvoje ženského fotbalu v Německu“, hrála při rozhodování spíše jen menší roli.
Ozvala se ale i kritika z vládních kruhů. „Německý dres bez tří pruhů si dokážu představit jen stěží. Adidas a černá, červená a zlatá pro mě vždy patřily k sobě. Kus německé identity. Uvítal bych trochu více lokálního patriotismu,“ reagoval na změnu spolkový ministr hospodářství Robert Habeck.
„Rozumíme všem emocím. I pro nás jako asociaci jde o zásadní událost, protože je jasné, že partnerství, které bylo a je charakteristické mnoha výjimečnými okamžiky, po více než 70 letech končí. Nenechává nás to chladnými,“ oznámil DFB na sociální síti X.
Wir verstehen jede Emotionalität. Auch für uns als Verband ist es ein einschneidendes Ereignis, wenn feststeht, dass eine Partnerschaft, die von vielen besonderen Momenten geprägt war und ist, nach mehr als 70 Jahren zu Ende geht. Das lässt uns nicht kalt. (1/6)
— DFB (Verband) (@DFB) March 21, 2024