Hlavní obsah

Ligový fotbal vyhlíží další desítky milionů. Okolo partnerství krouží banky

Foto: LFA/AC Sparta Praha

Česká liga by mohla být už od příští sezony ještě bohatší. LFA hledá způsoby, jak upravit pole partnerů, aby bylo plnění ještě výnosnější.

Tři čtvrtě miliardy korun. Tolik česká liga vysoutěžila na tuto a další čtyři sezony pro profesionální kluby. A balík peněz by se mohl už od příští sezony ještě navýšit. O další spojení s ligou projevil zájem bankovní sektor.

Článek

Ligový fotbal zažívá zlaté časy. Od této sezony až do konce června 2029 vysoutěžil titulárního partnera ligy a prodal televizní práva za souhrnné částky sahající ke tři čtvrtě miliardy korun.

Tím ale obchodní aktivita Ligové fotbalové asociace (LFA), která řídí ligu, nekončí. Česká liga hledá další možnosti růstu a jednou z cest je restrukturalizace partnerství.

V patře partnerů a dodavatelů pod společností Chance, jejíž název nesou i obě nejvyšší soutěže, dnes na různých úrovních dlouhodobě figuruje několik firem – Louda Auto, JVC, ČPP či Select.

LFA už delší dobu ale zvažuje, že by otevřela možnost hlavního partnerství. Tedy patro přímo pod generálním partnerem s vysokou vizibilitou.

„Je pravda, že v současnosti zvažujeme různé scénáře, jak značku českého profesionálního fotbalu ještě více posílit. Nové partnerské aktivace a možnost vytvoření exkluzivní pozice hlavního partnera jsou jednou z možných cest, kterou bychom se mohli v brzké době vydat,“ řekl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný pro Seznam Zprávy.

„Jsme přesvědčeni, že se doba posunula a český profesionální fotbal může být atraktivním partnerem nejenom pro segment sázkových společností, ale i pro firmy z dalších oborů, které by právě nabídka hlavního partnerství mohla zajímat,“ dodal Hajný.

Vzhledem k tomu, že Chance má v rámci partnerů LFA exkluzivitu mezi sázkovými společnostmi, nabízejí se jiné segmenty. Jako třeba bankovní sektor.

A podle několika na sobě nezávislých zdrojů Seznam Zpráv o hlavní partnerství v minulosti projevila nejvýraznější zájem ČSOB. Žádná konkrétní nabídka však zatím na stole neleží. Banka už ale delší dobu vyhlíží možnosti, jak výraznějším způsobem vstoupit do fotbalového prostředí.

„V celé skupině ČSOB pravidelně a kontinuálně zvažujeme zajímavé příležitosti, a to vždy v souladu s naší sponzoringovou strategií. Bližší informace nad rámec oznámených partnerství nebudeme v současné době komunikovat,“ uvedla pro Seznam Zprávy tisková mluvčí ČSOB Monika Hořínková.

Neprozradím nic tajného, když řeknu, že s ČSOB jsme už nějaký čas v kontaktu a probírali jsme různé možnosti budoucí spolupráce.
Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel LFA

V minulosti ČSOB jednala i o generálním partnerství české reprezentace. Poté nabídla v rámci tendru na generální partnerství ligy přes 100 milionů korun ročně. Po vítězné společnosti Chance, která se zavázala k ročnímu plnění 260 milionů korun, se jednalo o třetí nejvyšší nabídku.

„Neprozradím nic tajného, když řeknu, že s ČSOB jsme už nějaký čas v kontaktu a probírali jsme různé možnosti budoucí spolupráce. V jaké fázi jednání nyní jsou, nechci ale komentovat. Zájem bankovního sektoru o český profesionální fotbal každopádně vnímám jako potvrzení pozice a pozitivního renomé, které si za poslední roky český profesionální fotbal vybudoval,“ řekl Daniel Hajný.

A podle informací Seznam Zpráv se na horizontu čerstvě objevil nový zájemce z bankovního sektoru, se kterým LFA také v současnosti jedná o možné spolupráci. Je však otázka, zdali dojde ke shodě ohledně plnění, v tuto chvíli nejsou strany blízko dohodě.

Dva scénáře partnerství

LFA tedy v současnosti uvažuje o dvou různých cestách, jak obecně upravit strukturu partnerů.

Na jedné straně by mohl být model, kdy si titulární a potenciální hlavní partner takříkajíc rozeberou takřka vše. Druhý scénář by zase počítal s rozostřenějším polem partnerů. Patro oficiálního partnerství by tvořilo menší množství vybraných firem.

Ať už by jednání spěla k jednomu, či druhému vyústění, LFA podle zdrojů Seznam Zpráv obeznámených s děním v organizaci vyhlíží výši plnění, která by dosahovala řádově na vyšší desítky milionů.

Foto: LFA

Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel LFA.

Momentálně se souhrnná výše plnění ze strany partnerů pod společností Chance pohybuje v řádu nižších desítek milionů korun.

Ligový fotbal vnímá, že hodnota jeho produktu výrazně vzrostla. „Partneři dlouhodobý růst ligového fotbalu velice dobře vnímají. Jen za tento podzim se zvedla sledovanost na obrazovkách O2 TV o 13 procent, daří se nám držet vysokou návštěvnost na stadionech, která je po podzimu třetí nejvyšší v historii samostatné české ligy. Proto také kontinuálně řešíme možnosti, jak by se naprofilovala partnerství ve chvíli, kdy by skončily některé smlouvy, abychom mohli progres ještě více akcelerovat,“ zhodnotil Hajný.

Výraznou přidanou hodnotu pro partnery má navíc i novinka v podobě možnosti využívání klipů ze zápasů na sociálních sítích ligy i jednotlivých klubů. Zájem publika o sítě ligy tak od začátku probíhající sezony stoupl o stovky procent, a tím pádem výrazně vzrostla vizibilita partnerů. LFA a ligové kluby tak vnímají, že se tím významně navýšila i hodnota partnerství s nejvyšší českou soutěží.

Zatímco na pozici generálního partnera proběhl tendr, díky kterému se vysoutěžila nejvyšší nabídka ze strany Chance, u hlavního partnerství – či několika oficiálních partnerství – se LFA touto cestou vydávat nemusí.

A to i proto, že smlouvy končí v různý čas a LFA si chce ponechat otevřené různé možnosti. Navíc organizace vnímá, že řada partnerů už je s ligovým fotbalem spjata řadu let, prokázala mu tím dlouhodobou důvěru a ráda by si udržela dobré vztahy.

Většina partnerských smluv končí se závěrem příští sezony 2025/26. LFA ale už nyní se současnými partnery aktuálně jedná o případném pokračování. Výjimkou je oficiální dodavatel hracích míčů, společnost Select, s níž LFA nedávno uzavřela novou smlouvu za výrazně vylepšených podmínek. Kontrakt vyprší až v ročníku 2029/30.

„Dlouhodobá partnerství jsou známkou toho, že LFA směrem ke komerčním partnerům funguje velmi dobře. Proto je pro nás důležité, že současní partneři mají chuť jednat o pokračování spolupráce,“ dodal Hajný.

Nové miliony by do českého fotbalu mohly proudit už od dalšího ročníku. V plném rozsahu by se ale nové rozvrstvení partnerů, ať už v jakékoliv formě, mohlo projevit od začátku přespříští sezony 2026/27.

Doporučované