Článek
Zatímco Ministerstvo školství tvrdí, že tak zajistí objektivnější přístup, někteří učitelé mají k systému značné výhrady. Podle nich není úplně jasné, na základě jakých kritérií se práce vlastně známkují, a žáci podle nich nemají na sloh ani dostatek času.
Je tedy maturitní zkouška pod taktovkou státu dostatečně průhledná? Nebo je anonymní centrální hodnocení tím nejlepším řešením?
Téma dnešního Duelu. Diskutovali v něm mluvčí Společnosti učitelů českého jazyka a literatury Veronika Valíková a Jiří Zíka, ředitel organizace Cermat, která zkoušky připravuje.
Po kritice z minulosti omezilo letos ministerstvo seznam zadání, ze kterých si maturanti mohou vybírat, z deseti na šest.
Kantoři i studenti mají řadu výhrad i k samotnému centrálnímu hodnocení. Nelíbí se jim zejména posuzování slohových útvarů. Podle ministerstva je ale tento způsob známkování objektivnější, než když to dělali učitelé přímo ve školách.