Článek
Největší sportovní areál západočeské Šumavy oslovil návštěvníky před startem letní sezony na webu, newsletterem i na sociálních sítích a získal od stovek lidí podněty pro rozvoj střediska. ČTK to řekl šéf služeb Jan Kasík.
Teď je v areálu osm kilometrů vzájemné propojených tratí, tři jsou hlavní. „Nepůjde o nové trasy, ale revitalizujeme ty současné, hlavně střední obtížnosti, které zatraktivníme. Co nejvíce lehké tratě, které jsou současným trendem, nám trochu chybí. Otevřeme je lidem, kteří nemají sjezdová kola. Nebudou tam skoky ani kameny,“ řekl Kasík.
Areál už se dohodl se Správou CHKO Šumava, za jakých podmínek a kudy povede. Podle Kasíka vydá areál na stavbu miliony korun. O podobě trati jedná se staviteli z Kanady. „Chceme maximální standard, který bude co nejvíce ohleduplný ke druhé zóně národního parku,“ řekl.
Turisté i bikeři chtěli v podnětech nejčastěji bobovou dráhu, zipline, tedy rychlý adrenalinový, sjezd v sedačce na ocelovém laně, a více atrakcí pro děti. Dále kulturní akce pro rodiny, zážitkové gastro a výlety s průvodcem, bikeři pak večerní párty.
„Názory našich stálých návštěvníků budeme zohledňovat ve svých plánech i při rozhodování vlastníků střediska. Zatím žádné definitivní rozhodnutí nepadlo,“ řekl ředitel Ski&Bike Špičák Vladimír Kasík.
Pro polovinu českých respondentů je cílem letní návštěvy bikepark, který jako jediný z ČR figuruje v seznamu 21 nejlepších evropských středisek, pro téměř stejně velkou skupinu pak turistika. U cizinců dominoval bikepark, řekl ČTK Jan Kasík.
Víc než tři čtvrtiny českých turistů zavítají v létě na Špičák opakovaně, z toho 48 procent přijede víc než třikrát. Z turistických cílů lákají nejvíc výlety na ledovcová jezera (80 pct) a rozhledna (72 pct). Jízdu lanovkou si dopřeje 44 procent turistů, naučné stezky s dětmi nebo dětská hřiště 38 procent a gastronomii 16 procent.
Víc než polovina českých bikerů přijíždí za letní sezonu více než čtyřikrát, z toho 15 procent více než desetkrát. Cizinců dorazí minimálně čtyřikrát za sezonu polovina (16 pct přijíždí více než desetkrát). Za nejoblíbenější trať bikeři považují přírodní trať střední obtížnosti Black Friday (72 pct), následovanou přírodní tratí nižší a střední obtížnosti Forest Virgin (35 pct) a nejtěžším Strugglem (27 pct).