Článek
Začátky Martina Kláska v Divadle Spejbla a Hurvínka ovšem sahají hlouběji do historie. “Začal jsem už v roce 1974, ještě hluboce za života mého předchůdce Miloše Kirschnera. On si mě tehdy vybral jako 17letého kluka. Od roku 1980 jsem s ním alternoval, mohl jsem ho pozorovat při práci, což mě velice posouvalo. Ze začátku hrál premiéry on, já měl reprízy,” vypráví Martin Klásek.
Od letoška Martina střídá Ondřej Lážnovský, výborný loutkoherec, režisér a dramatik. “Má všechny předpoklady pro autorské divadlo, jakým je i to naše. Umí imitovat spoustu lidí,” říká o svém kolegovi Martin Klásek a Ondřej dodává. “Váhal jsem, protože to je zodpovědnost, člověk s tím nemůže začít a po pár letech si říct, že ho to nebaví.”
Martin Klásek propůjčuje hlas Spejblovi s Hurvínkem 42 let, za rok průměrně odehraje 250 představení, Ondřejovi pomyslnou štafetu zatím úplně nepředává, nějakou chvíli budou hrát spolu. Není to jednoduchá disciplína. “Člověk se naučí Hurvínka, ale pak mu nejde Spejbl, nebo naopak,” říká Lážnovský. “Nejvíc jsem byl ale nervózní před kolegy, ti jsou nejkritičtější, před diváky zúročuji, co jsem se naučil, vysvětluje Ondřej Lážnovský.
Jak se mění s Hurvínkem a Spejblem trendy? A kolik mají v Divadle Spejbla a Hurvínka jejich exemplářů? Podívejte se na video na začátku článku.