Článek
V poznámce pod čarou v dokumentu BIS doslova stojí: „Sovětský svaz prohrál studenou válku, ale sovětskou propagandu nikdo neporazil a její kontinuální vliv nenarušil. Moderní dějiny prezentované ve školách jsou de facto sovětskou verzí moderních dějin a proruským panslovanstvím je do jisté míry zasažena i výuka českého jazyka, respektive literatury (národní obrození).“
Ve výroční zprávě BIS také píše, že „trvající vliv sovětské propagandy a fakt, že Rusové ovládají moderní dějiny“ údajně tvoří základ pro současné ruské vlivové operace všeho druhu. Tedy i hybridní strategie.
Ministr školství Robert Plaga kvůli dokumentu jednal se šéfem BIS o změně výuky moderní historie. A závěr z debaty je jasný. Šéf resortu si je vědom, že je potřeba zajistit vyváženou výuku.
„Schůzka s ředitelem BIS jenom potvrdila, že v této době hybridních hrozeb je víc než kdy jindy potřeba věnovat pozornost vytvoření dostatečného prostoru pro vyváženou výuku moderních dějin. Měl by to být také jeden z cílů revize rámcově vzdělávacích programů,” uvedla mluvčí ministerstva školství Aneta Lednová.
Jak vidí situaci pedagožka Alena Horáčková z pražského Gymnázia Arabská? Podívejte se v úvodním videu.
Výuce dějepisu ve školách jsme se věnovali také v pořadu Sněmovní 4, podívat se můžete níže.