Článek
Soutěž měla být prezentací dobrých příkladů péče o železniční nádraží, stanice a zastávky. „Vznikla v roce 2007 jako reakce na nedobrý stav našich železničních stanic a 15 let šířila chválu a dobré příklady práce lidí, kteří se o své stanice vzorně starali. Poutala pozornost veřejnosti, pro vítěze hlasovaly tisíce lidí,“ uvedli organizátoři.
Podle ředitelky organizátorského spolku Cestami proměn Kolmanové jsou za ukončením soutěže dva základní důvody. Patří k nim postupná automatizace nádraží v Česku, ze kterých se tak podle ní vytrácí lidský faktor a jeho práce na zvelebování nádražních budov. A právě ten chtěli organizátoři podle Kolmanové oceňovat a bez něj ztratila soutěž svůj původní význam. Dalším důvodem je přerušení spolupráce se Správou železnic před dvěma lety.
Titul Nejkrásnější nádraží získalo celkem 13 nádraží. Prvním vítězem bylo nádraží Ostroměř v Královehradeckém kraji. Následovaly Trutnov hlavní nádraží, Zahrádky u České Lípy, Choceň, Uherské Hradiště, Opava východ, Rynoltice, Brno-Chrlice, Nový Jičín město, Mimoň, Doksy, Blíževedly a Rozsochy. Loňský ročník se nekonal kvůli pandemii koronaviru, letos už se organizátoři rozhodli vítěze nevyhlašovat.
Organizátoři dnes k ukončení soutěže uspořádali setkání s partnery akce a zástupci nejúspěšnějších stanic.Podle Kolmanové jde o ukončení s úsměvem, poděkovala za spolupráci Stálé komisi Senátu pro rozvoj venkova, Správě železnic, Českým drahám, Propamátkám, Posázavskému Pacifiku, Království železnic, Omniu a dalším partnerům.