Článek
Automobilka Volkswagen v úterý oznámila, že chce založit rizikový kapitálový fond pro boj s uhlíkovou stopou. Zpočátku by mohl investovat 300 milionů eur do dekarbonizačních projektů a startupů. Informovala o tom agentura Reuters.
„Díky dekarbonizaci bude mnoho věcí levnějších, nikoli nákladnějších,“ uvedl v prohlášení šéf Volkswagenu Herbert Diess. Dodal, že snížení emisí oxidu uhličitého je možné i bez toho, aby se lidé vzdali svého běžného způsobu života.
„Zachycování oxidu uhličitého je možné, ale ne ve velkém měřítku, a je to velmi nákladné,“ popsal Diess.
Největší evropská automobilka se pustila do velkovýroby elektromobilů. Diess tento týden znovu vyzval k důraznějším politickým reformám, které by urychlily transformaci automobilového průmyslu včetně rozsáhlého rozšíření obnovitelných zdrojů energie.
Ve snaze zlevnit vozy na baterie, a zpřístupnit je tak většímu počtu lidí a mladé generaci, v pondělí Volkswagen představil zcela elektrický automobil ID.Life. Vyjde zhruba na 20 tisíc eur.
Malé elektrické SUV má být vhodné i k jízdě v úzkých uličkách. Zatím jde jen o koncept, výrobce ho plánuje uvést na trh v roce 2025. Volkswagen ale zatím neuvedl, na kterých trzích se bude prodávat.
Elektromobil je včetně pneumatik vyroben z obnovitelných materiálů. Odnímatelná střecha je zhotovena z recyklovaných lahví, pneumatiky se skládají z olejů na biologické bázi, rýžových slupek a přírodního kaučuku.
Zákazník zítřka se nebude chtít pouze dostat z bodu A do bodu B, ale bude se mnohem více zajímat o zážitky, které mu vůz může nabídnout.
Volant má uprostřed dotykovou obrazovku pro ovládání řady jízdních funkcí včetně převodovky. Místo tohoto displeje však může řidič použít i mobilní telefon.
„Zákazník zítřka se nebude chtít pouze dostat z bodu A do bodu B, ale bude se mnohem více zajímat o zážitky, které mu vůz může nabídnout,“ řekl šéf značky Volkswagen Ralf Brandstätter. Elektromobil má dokonce projektor na videohry spolu s promítacím plátnem, které vystupuje z palubní desky.