Článek
Americká společnost Snap, která provozuje aplikaci Snapchat, zvýšila ve třetím čtvrtletí meziročně tržby o 52 procent na 679 milionů dolarů (15,6 miliardy korun). Je to více, než se čekalo. Nad očekávání firmě přibylo i nových uživatelů. Společnost, která v koronavirové krizi těží z růstu zájmu o chatování a z přílivu reklamy na internet, to uvedla v tiskové zprávě.
Akcie firmy v reakci na růst tržeb i počtu uživatelů zpevnily o více než 20 procent.
Firma provozuje fotografickou aplikaci a ve třetím čtvrtletí zvýšila počet denních aktivních uživatelů meziročně o 18 procent na 249 milionů. Analytici společnosti Refinitiv očekávali růst na 244 milionů. U tržeb, které společnost generuje především z prodeje reklamy ve své aplikaci, pak analytici v průměru čekali růst na 555,9 milionu dolarů.
Snap je ale stále ve ztrátě, která činila téměř 200 milionů dolarů. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku ji ale snížil zhruba o 27 milionů dolarů.
Zájem inzerentů o reklamu na aplikaci firmy zvýšily i problémy konkurenčního Facebooku, který čelil bojkotu v reakci na zveřejňování nenávistných projevů na své sociální síti. S nejistotou se potýká rovněž aplikace TikTok, které hrozí zákaz činnosti v USA. Snap odhaduje, že ve čtvrtém čtvrtletí vykáže 257 milionů aktivních uživatelů denně.