Článek
Škoda Auto aktuálně řeší problémy spojené s nedostatkem čipů, které se používají v palubní elektronice. Automobilka kvůli tomu musí omezit výrobu v příštích dvou až třech týdnech. Přesto myslí i na budoucnost a ve čtvrtek představila strategii Next Level Škoda Strategy 2030.
Šéf Škody Auto Thomas Schäfer sdělil, jakým směrem se bude společnost v příštím desetiletí ubírat. „Cítíme jasnou motivaci k tomu, abychom během tohoto desetiletí posunuli Škodu na další level,“ řekl Schäfer.
Automobilka chce během následujících deseti let v Evropě prodávat 50 až 70 procent vozů na elektřinu. „Do roku 2030 přidáme minimálně tři vozy s čistě elektrickým pohonem v rodině iV. V Evropě patří budoucnost elektřině,“ uvedl na konferenci Schäfer. Emise z vyráběných aut by do té doby měly v Evropě klesnout o 55 procent.
Ve všech třech závodech v Česku se budou vyrábět elektrické komponenty či elektrovozy – tedy v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. V Mladé Boleslavi se začátkem příštího roku spustí výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven také škodovácký model Enyaq.
Do roku 2030 chce být Škoda jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě. Toho chce dosáhnout také pomocí cenově dostupných vozů.
„Posílíme svou pozici v segmentech dostupných vozů nabídkou obzvláště výhodných modelů. Půjde například o model Fabia, jehož cena se v mnoha zemích dostane pod hranici 14 tisíc eur,“ řekl Schäfer a dodal, že je přesvědčený, že tak automobilka získá nové zákazníky.
„Usilujeme o to, aby se Škoda stala vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe. Tak zvýšíme náš celosvětový prodejní potenciál na 1,5 milionu vozů ročně,“ sdělil Schäfer. Pomoci má model Škoda Kushaq, který je podle něj šitý na míru zákazníkům v těchto regionech. Škoda je však na cestě k úspěchu i na jiných trzích, například v Číně.
Automobilka také zvýšila své cíle v oblasti udržitelnosti. Do roku 2030 chce snížit firemní emise o více než 50 procent ve srovnání s rokem 2020. Zároveň má do deseti let na každé čtvrté manažerské pozici sedět žena.
Jedním z cílů Škody je také větší digitalizace. Řidiči by tak měli být napoprvé schopni ovládat vůz. „Naše produkty navrhujeme tak, aby bylo jejich použití co nejvíce intuitivní,“ říká Schäfer.
Služba Powerpass zákazníkům umožňuje jednoduché nabíjení elektromobilů značky Škoda. „Bude fungovat na více než 30 trzích a umožní nabíjení na 210 000 nabíjecích místech v Evropě,“ uvedl Schäfer.
Šéf automobilky také upozornil na to, že Škoda vylepší svůj virtuální showroom. Předpokládá se, že v roce 2025 se každý pátý vůz prodá on-line. Například v Belgii už automobilka tuto metu plní.