Článek
Letos poprvé přesáhne podíl e-shopů na celkových tržbách maloobchodu deset procent. Kamenné obchody se ale technologicky mladšímu soupeři nehodlají vzdát a naopak zkouší hrát „na jeho hřišti”.
Příkladem je technologie, kterou nyní zkouší firma RetailTrek v OC Galerie Teplice nebo na pražské Pařížské ulici.
Zjednodušeně řečeno jde o systém, který tvoří mobilní aplikace a vysílače (tzv. beacony) připevněné na zdech obchodů. Když potom kolem projde člověk s nainstalovanou aplikací, dostane do mobilu zprávu (notifikaci) s konkrétní právě probíhající akcí. Takže třeba získá slevu na šampony nebo upozornění na happy hours ve spa.
Cíl je jasný: přitáhnout do konkrétních obchodů více zákazníků a přimět je utratit více peněz. Aby to fungovalo, je ale nutná jedna věc: zákazníci si sami musí nainstalovat aplikaci a dát jí povolení k nahlédnutí do jejich soukromí - například stěžejní je možnost sledovat jejich aktuální polohu.
Jak přesně aplikace fungují a co na to současné i budoucí zákony na ochranu osobních údajů, se dozvíte ve videu v úvodu článku.