Článek
Zapálená propagace francouzského červeného vína slavnému obchodníkovi časem vynesla přezdívku „papež Beaujolais“.
Duboeuf zemřel na mozkovou mrtvici v sobotu ve vesnici Romanèche-Thorins, ve které žil. Smutnou zprávu předala agentuře AFP rodina.
V 50. letech 20. století založil Georges Duboeuf společnost L'Écrin Mâconnais-Beaujolais, sdružení výrobců vína, jejímž hlavním cílem bylo propagovat místa z tamního regionu. Právě prostřednictvím sdružení měl možnost rozšiřovat síť svých kontaktů mezi obchodníky po celé zemi.
O čtrnáct let později francouzský podnikatel otevřel vlastní vinařství, které během několika let expandovalo do dalších oblastí Francie.
V roce 1993 zapálený milovník vína otvírá také obchod a muzeum vína v domovském Romanèche-Thorins. Díky světovému povědomí Duboeuf obchoduje s Beaujolais v nejrůznějších částech světa.
V průběhu 80. let Duboeuf pořádal takzvané Beaujolais Nouveau festivaly, kterých se účastnily nejrůznější celebrity, včetně mnoha majitelů restaurací s michelinskou hvězdou.
Než podnikatel v roce 2018 společnost předal svému synovi, vinařství vyrábělo přibližně 30 milionů lahví za rok.
Smrt francouzského vinaře okomentoval Dominique Piron, prezident společnosti Inter Beaujolais: „Zasloužil se o rozšíření Beaujolais do celého světa.“ „Měl nos, intuici a byl vždy o krok přede všemi,“ dodal.