Článek
„Když se to projektovalo, dávali jsme připomínku, že silnice by měla být širší. Silnice byla v dezolátním stavu několik let, byli jsme, rádi, že kraj to zařadil do svých investic,“ řekl starosta Pavel Bezděk (Nezávislí pro město a okolí).
Silnice dlouhá 1,5 kilometru je stejně široká jako před opravou, má však dvě výhybny, aby se protijedoucí auta na vozovku vešla. Kolem silnice je odvodnění, příkopy jsou daleko hlubší, opticky proto vypadá užší.
„Samozřejmě pro pocit bezpečné jízdy to není tak komfortní. Dřív se mohli řidiči uhnout do kraje. Lidi spěchají, nikdo nechce počkat. Jde o to, jakým autem se jede. Pokud je to širší teréňák, má problém se vejít do normálního pruhu, jestli se potkají dva, tak to odnesou zrcátka,“ řekl Bezděk.
Silnici třetí třídy nedávno opravovala krajská správa silnic. Kupovat pozemky na rozšíření komunikace by bylo složité, řekl ředitel Správy a údržby silnic (SÚS) Pardubického kraje Miroslav Němec.
„Zábor byť deseti centimetrů čtverečních vždycky vyžaduje územní rozhodnutí, následuje majetkoprávní vypořádání, což může být problém. Občané s prodejem příliš mnoho vstříc nevycházejí,“ řekl Němec.
Projekčně je silnice postavená tak, aby byla dostačující podle současné dopravní zátěže, řekl Němec. „Vyšší komfort je o čase, penězích, legislativní náročnosti. Tyto komunikace slouží k místní dopravní obslužnosti, měli by tam jezdit převážně místně znalí, není to tranzitní silnice,“ dodal ředitel krajských silničářů.