Článek
Skupina Volkswagen loni dodala zákazníkům 9,3 milionu aut, což je meziročně o 15,2 procenta méně. Pro českou automobilku Škoda Auto, která je součástí koncernu, činil meziroční pokles 19,1 procenta. Uvádí to zpráva o loňském odbytu, kterou ve středu Volkswagen zveřejnil. Hlavním důvodem propadu prodeje byla pandemie nemoci covid-19.
„Kvůli pandemii nemoci covid-19 byl rok 2020 mimořádně náročný,“ řekl šéf odbytu automobilky Volkswagen Christian Dahlheim. „Skupina Volkswagen si však vedla dobře a pozici na trhu si upevnila,“ uvedl. Manažer také poznamenal, že je potěšen z rostoucího podílu v segmentu elektrických vozů. „Iniciativu chceme v letošním roce udržet a přidat ještě řadu dalších atraktivních elektrických modelů,“ dodal.
Volkswagen byl v roce 2019 největší automobilkou světa podle počtu prodaných vozů, na druhém místě byla japonská Toyota. Prvenství si německá automobilka patrně udržela i loni, protože celá skupina Toyota od ledna do října prodala 7,6 milionu aut.
V dodávkách za loňský prosinec si z celé skupiny vedla nejlépe značka Seat s meziročním růstem 18,9 procenta a značka Porsche s růstem o 18,6 procenta. K nejhorším pak v prosinci patřily divize užitkových vozů Volkswagen s meziročním poklesem o 22,7 procenta a Škoda Auto s propadem o 17,8 procenta.
Za celý loňský rok Škoda dodala přes milion vozů, zatímco o rok dříve to bylo přes 1,24 milionu aut, což odpovídá meziročnímu propadu o 19,1 procenta. Značka Seat ve srovnání s rokem 2019 zaznamenala loni propad odbytu o 25,6 procenta, což byl jeden z nejhorších výsledků v rámci koncernu.
Pro Volkswagen byla hlavním trhem v loňském roce Čína, kde koncern prodal přes 3,84 milionu vozů. Proti odbytu v předchozím roce to ale bylo o 9,1 procenta méně. Na druhém nejdůležitějším trhu, kterým byl region západní Evropy, byl meziroční prodej loni o 21,6 procenta nižší. To byl pro skupinu největší regionální propad.