Článek
Kodiaq RS se tak stane nejdražším vozem mladoboleslavské automobilky. Dosud nejdražší Škoda Superb SportLine 4×4 ve vrcholné motorizaci 2.0 TDI stojí o 84 tisíc korun méně.
Automobil v pětimístné i v sedmimístné verzi se začíná předprodávat už nyní, u prodejců bude k dispozici letos v listopadu. Ve stejnou dobu bude známý kompletní ceník modelu se všemi prvky mimořádné výbavy. Kodiaq RS vyrábí závod v Kvasinách. První vozy dorazí k tuzemským zákazníkům na počátku roku 2019.
Vůz má nejvýkonnější sériově vyráběný naftový motor v historii značky Škody o výkonu 176 kW (240 k). Kromě vzhledu specifického pro vozy RS s novými nárazníky a prvky v černě lesklé barvě, jako jsou mřížka chladiče, lišty kolem bočních oken a zpětná zrcátka nebo full LED světlomety je sportovní SUV standardně vybaveno pohonem všech kol, adaptivním podvozkem DCC a progresivním řízením. Poprvé automobilka nabízí ve standardní výbavě dvacetipalcová kola z lehké slitiny a nový systém Dynamic Sound Boost, který doplňuje přirozený zvuk motoru vycházející z výfukového potrubí a zintenzivňuje zvuk motoru.
V Paříži Škoda také odhalila koncept kompaktního hatchbacku Vision RS, který ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelové řady Rapid. Objevit by se měl v příštím roce. Koncept zároveň naznačuje vzhled a techniku příštích sportovních modelů značky.
Poprvé provedení RS u Škody využívá plug-in hybridní pohon, když kombinuje benzinový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW, což dává kombinovaných 245 koní. Pří jízdě na čistě elektrický pohon, a tedy bez emisí, činí maximální dojezd studie 70 km. Auto má například sedadla z veganských materiálů a další díly z recyklovatelného karbonu.
Dalšími novinkami na stánku Škody jsou model Karoq v provedení Sportline a Scout. To demonstruje pokračující zaměření Škody na segment SUV, ve kterém do srpna prodala již jeden milion aut.