Článek
Hráč se přenese do virtuálního prostředí, v němž se na deset minut ocitne v roli řidiče ikonických vozů Škoda Auto. Jeho úkolem je co nejrychleji pomocí série „zrychlovačů a zpomalovačů“ umístěných na trati projet závodní okruh vystavěný ve fantaskní krajině odrážející zlomové etapy společnosti. Konečný čas pak rozhodne, zda dostane zlatou, stříbrnou nebo bronzovou medaili.
„Hravou formou si tak lidé připomenou bohatou historii jedné z nejstarších automobilek na světě,“ vysvětluje vedoucí oddělení komunikace firmy Tobias Talmon l'Armé.
Na herním titulu Škoda Time Machine pro VR headset Oculus Quest, jehož majitelé si mohou závodní hru i bezplatně stáhnout, pracoval přibližně patnáctičlenný tým kreativního studia Brainz Immersive. I přes pandemii koronaviru a částečně ztíženou komunikaci na dálku jej dokončil už za pět měsíců a podle automobilky, která vývoj financovala, odvedl „bravurní“ práci.
Za volantem ikonických vozů i posledních modelů
Jízda začíná ve vůbec prvním voze, který byl v Mladé Boleslavi vyroben ještě pod značkou předcházejícího českého výrobce Laurin & Klement, a to sice Voiturette A. Postupně se prostřídají modely jako Škoda 1000 MB, Favorit nebo Octavia, a nakonec dojde také na elektromobil Vision iV.
Závodní hru si zájemci mohou v expozici domácího muzea automobilky vyzkoušet už dnes. Autentičnost zážitku doplňuje i 3D tištěný volant se dvěma zabudovanými ovladači, jehož design vychází ze sportovních volantů konceptu elektrovozu značky. Fajnšmekři s vlastními VR brýlemi a 3D tiskárnou si jej mohou vytisknout i sami doma – podnik totiž zpřístupnil také verzi pro domácí tiskárny a návod lze stáhnout zdarma. Samotná výroba pak vyjde na několik stovek korun.
Pro návštěvníky muzea i miliony VR hráčů
Kromě Škoda Muzea v Mladé Boleslavi a dealerů společnosti si může i samotnou hru kdokoliv stáhnout přes online distribuční službu SideQuest. Je třeba ale počítat s tím, že je určena výhradně majitelům brýlí pro virtuální realitu značky Oculus. Automobilka je údajně vůbec první firmou na světě, která publikuje svůj titul na tomto herním tržišti.
„Původně jsme chtěli se Škoda Time Machine oslovit mezinárodní publikum na letošním ročníku ženevského autosalonu. S ohledem na současnou situaci jsme ale nakonec s klientem proměnili celý koncept, kdy hra nebude exkluzivně určena pouze pro veletrhy, ale nabídneme ji společně s volantem všem příznivcům virtuální reality,“ dodává Robin Pultera, výkonný ředitel Brainz Immersive.
Hru si tak budou moci stáhnout majitelé VR headsetu Oculus Quest kdekoliv na světě, přičemž by podle šéfa kreativní agentury mohlo jít o jednotky milionů lidí.