Článek
Provozní zisk české automobilky Škoda Auto klesl v prvním čtvrtletí o 6,2 procenta na 410 milionů eur (10,5 miliardy Kč). Přispěl k tomu nepříznivý vývoj směnných kurzů a vyšší náklady. Tržby stouply o 8,2 procenta na 4,9 miliardy eur (125,6 miliardy Kč). Vyplývá to z prohlášení, které dnes zveřejnila mateřská firma Volkswagen.
Za nižším prodejem stojí oslabující čínská ekonomika
Škoda Auto již dříve uvedla, že dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům 307 600 aut, což znamená meziroční pokles o 2,9 procenta. Prodeje ovlivnil pokles celkového trhu v Číně.
Volkswagen dodal, že vysoká byla poptávka zvláště po modelech Karoq a Kodiaq. Škoda v současnosti nabízí devět modelových řad automobilů. V roce 2018 dodala zákazníkům celosvětově více než 1,25 milionu vozů. Do roku 2025 chce ročně prodávat dva miliony aut.
Mateřský koncern Volkswagen dnes oznámil, že jeho provozní zisk klesl v prvním čtvrtletí o pět procent na 3,9 miliardy eur (100 miliard Kč). Mohl za to rovněž slabší prodej a vyšší náklady.
Volkswagen v soudních sporech kvůli podvodným emisním testům
Německý koncern uvedl, že dal stranou jednu miliardu eur na právní spory. Bez mimořádných položek, jako jsou rezervy na očekávané právní spory, provozní zisk vzrostl o 14 procent na 4,8 miliardy eur. Zisk před zdaněním se snížil o téměř devět procent na 4,1 miliardy eur. Tržby koncernu pak díky finanční divizi stouply o 3,1 procenta na 60 miliard eur. Dodávky aut zákazníkům se snížily o 2,8 procenta na 2,6 milionu vozů.
Finanční ředitel Frank Witter v prohlášení označil začátek roku za dobrý a údaje o tržbách a zisku za povzbudivé. Zdůraznil, že výhled na letošní rok zatím zůstává beze změny.
Zisk hlavní značky VW se zvýšil o pět procent díky kontrole nákladů a prodeji ziskovějších modelů. U nejziskovějších luxusních značek Audi a Porsche však provozní zisk klesl. Nižší byl zisk i u české Škoda Auto kvůli vývoji směnných kurzů a vyšším nákladům.
Volkswagen stále čelí soudním sporům v souvislosti se skandálem s falšováním emisních testů u naftových vozů, který se objevil v roce 2015. Je mezi nimi i žaloba investorů, kteří viní firmu, že je včas neinformovala o problému s emisemi, napsaly agentury AP a Reuters.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.