Hlavní obsah

Škoda začne v červnu v Kvasinách vyrábět modernizovaný model Kodiaq

Foto: Škoda Auto

Ilustrační snímek.

Škoda Auto začne letos v červnu vyrábět v závodě v Kvasinách modernizovanou verzi svého největšího SUV Kodiaq. Na českých silnicích by se první vozy měly objevit v červenci.

Článek

Modernizovaný Kodiaq bude dostupný ve výbavových stupních Ambition, Style, L&K a také ve verzích Sportline a RS. Hybridní verzi pro letošní rok Škoda neplánuje. Uvedli to dnes zástupci společnosti.

Škoda začala Kodiaq vyrábět v roce 2016 ve východočeských Kvasinách jako své první SUV a dosud dodala na trh 601.000 vozů, z toho 131.600 loni. Od té doby se tato kategorie rozrostla o Karoq, Kamiq, Kushaq pro indický trh a elektrický Enyaq. Celkově již automobilka prodala dva miliony sportovně užitkových vozů.

„Kategorie SUV je v současné době největším segmentem na celosvětovém trhu s automobily. Tento trend má stoupající tendenci. Tato kategorie má obrovský význam i pro značku Škoda. V roce 2020 tvořil podíl modelů kategorie SUV na celkových dodávkách vozů značky ŠKODA téměř 40 procent,“ uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Martin Jahn.

Nový Kodiaq má mimo jiné novou příď se zvýšenou kapotou motoru a novou vzpřímenější šestiúhelníkovou maskou chladiče. Součástí standardní výbavy jsou full LED přední světlomety a na přání také adaptivní Matrix-LED světla. Novinkou je také nový koncernový benzinový motor 2,0 TSI generace Evo s výkonem 245 koní pro verzi RS. Je tak o pět koní výkonnější než předchozí naftový motor a zároveň lehčí o více než 60 kg. Do nové generace Evo koncernu VW patří také benzinové motory 1,5 TSI o výkonu 150 koní a 2,0 TSI s výkonem 190 koní, stejně jako naftové motory 2,0 TDI o výkonu 150 a 200 koní.

Zhruba 4,7 metru dlouhý Kodiaq nabízí na přání i třetí řadu sklopných sedadel, díky čemuž vzrostl počet míst na sedm. Po sklopení zadních sedaček je objem zavazadlového prostoru 2065 litrů.

V rámci SUV ofenzívy investovala Škoda do konce roku 2018 v přepočtu více než 290 milionů eur do modernizace závodu v Kvasinách a vybudovala zde také kompetenční centrum pro výrobu vozů kategorie SUV. Aby uspokojila poptávku, zřídila v následujících letech výrobní linky také v Číně, Indii a Rusku.

Doporučované