Článek
Letos a v příštím roce investuje do areálu více než 800 milionů korun a přijme postupně více než tisíc zaměstnanců. Hledá především konstruktéry, projektanty a elektromechaniky. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě. Firma nyní v Česku zaměstnává téměř 5000 lidí, před dvěma lety ji stoprocentně ovládla skupina PPF. Firma investuje do rozšíření výroby, protože se jí daří získávat významné zakázky.
Plzeňskou výrobní základnu čeká rozšíření o nové zázemí pro výrobu podvozků. „Škoda bude moci využívat nové prostory pro svařování, lakovnu či tryskací boxy. Vybavení bude skutečně na vysoké technologické úrovni - vybudujeme například nové moderní robotické pracoviště pro svařování,“ uvedl viceprezident pro investice a správu majetku společnosti Pavel Novák. Kapacitu výroby posílí i počítačově řízené obráběcí stroje za zhruba 80 milionů korun.
Plzeňská Škoda investuje také do výstavby zkušebny, kde bude možné testovat všechna vozidla nebo jejich části z produkce firmy. Zkoušky a testování vozidel a komponentů jsou podle Nováka v dnešním dopravním průmyslu jedním z klíčových faktorů. Součástí zkušebního zázemí bude prototypové pracoviště k testování nových typů vozidel. Jde o investici za zhruba 320 milionů, firma s tím vybuduje dopravní systém, ten zahrne nové propojení zkušebních kolejí k výrobnímu zázemí či místní železniční trati.
„V souvislosti s nárůstem výroby plánujeme během letošního a příštího roku navýšit počet zaměstnanců o více než tisíc. Hledáme kvalifikované zaměstnance z technických oborů, především konstruktéry, projektanty a z dělnických pozic elektromechaniky,“ uvedl viceprezident pro lidské zdroje společnosti Lumír Tesař. V Plzeňském kraji nezaměstnanost v červnu zůstala na 3,2 procenta, bez práce bylo 13 171 lidí. Nabídka volných pracovních míst v regionu proti květnu výrazně ubyla. Kraj se v nezaměstnanosti drží pod celostátním průměrem, který v červnu stoupl na 3,7 procenta.
Škoda Transportation vyrábí vlaky, lokomotivy, tramvaje, trolejbusy a vozy metra, ale i řídicí a pohonné systémy pro dopravu. V Česku má několik dceřiných společností, například Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Škoda Transportation se loni propadla do ztráty téměř 380 milionů korun, o rok dříve vykázala zisk 327 milionů korun. Konsolidované tržby loni klesly meziročně o 16 procent na 9,9 miliardy korun. Do výzkumu a vývoje společnosti investovala v posledních třech letech přes tři miliardy korun.
V dubnu 2018 firmu stoprocentně ovládla skupina PPF miliardáře Petra Kellnera. Loni v únoru od ní desetiprocentní podíl odkoupil jeden z původních akcionářů Škodovky Michal Korecký, člen dozorčí rady.