Článek
Na začátek by měl plzeňský podnik dodat 37 souprav, následovat může až osm dalších. Součástí zakázky jsou i dodávky náhradních dílů, simulátor, rozšířené záruky a školení.
„Na výsledek jsme čekali déle než dva roky. Podařilo se nám upevnit naše postavení na důležitém polském trhu, kam jsme dodali například naše tramvaje do Wrocławi nebo trakční vybavení pro trolejbusy a tramvaje do Lublinu a Krakowa,“ uvedl předseda představenstva Škoda Transportation Petr Brzezina.
Škoda Transportation, která dodá vozy v konsorciu se svou dceřinou firmou Škoda Vagonka, zvítězila v tendru nad současným dodavatelem vozového parku do Varšavy, konsorciem Siemens-NEWAG, a také nad firmami Stadler, Alstom a CAF. Cena měla váhu 50 procent, 24 procent spotřeba energie, 22 procent systém údržby vozidla a čtyři procenta ekologie.
Na vývoji spolupracovala Škodovka s polskými univerzitami a konstrukčními kancelářemi, předem také deklarovala ochotu spolupracovat s řadou místních subdodavatelů. „Nové šestivozové soupravy pro Varšavu pojmou až 1500 cestujících. Jejich maximální rychlost bude 90 km/h,“ doplnil viceprezident Škody Transportation Zdeněk Majer. Dodal, že vozy budou vybaveny kamerovým systémem se záznamem.
Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy.
Škoda Transportation je součástí skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera a má několik dceřiných společností. V České republice jsou to například Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v Česku zaměstnává více než 5000 lidí.