Článek
Tentokrát vyrazila Škoda Auto kvůli inspiraci do Irska, jméno elektrického SUV vzniklo odvozením od irského slova „enya“ a znamená „zdroj života“. Pojmenování Enyaq tak navazuje na jména SUV modelů Kodiaq, Karoq a Kamiq.
„Jde o první model Škody, který je od začátku vyvíjen jako elektromobil, což pro celou společnost představuje skutečný zlom. Rovněž chceme e-mobilitu přinést co možná největší skupině zákazníků, a proto míříme do této nejoblíbenější třídy. Vozy segmentu A, do něhož Škoda Enyaq patří, drží v Evropě největší tržní podíl,“ uvedl člen představenstva za prodej a marketing Alain Favey.
Karoserie SUV podle něj u zákazníků zažívá nárůst obliby. „Očekáváme, že tento trend bude v následujícím desetiletí pokračovat,“ dodal Favey.
První sériově vyráběné elektrické SUV značky Škoda je postavené na podvozkové platformě MEB koncernu Volkswagen. Je dalším z více než deseti elektrifikovaných modelů, které automobilka uvede do konce roku 2022 pod značkou iV. Prvním elektromobilem značky je elektrické Citigo iV, doplňuje ho plug-in hybrid Superb iV. Letos by měla přijít na trh hybridní Octavia.
Škoda Auto loni poprvé vyrobila ve svých závodech v Česku více než 900 000 aut. Meziročně její tuzemská produkce vzrostla o 2,25 procenta na 910 000 vozů. Celosvětové jí dodávky aut klesly o 0,9 procenta na 1,24 milionu vozů, důvodem byl zejména pokles na čínském a indickém trhu.
V České republice má Škoda tři výrobní závody. Hlavní je v Mladé Boleslavi, kde loni sjelo z linek 590 000 nových vozů, téměř polovinu z toho tvořila Octavia. Kromě ní vyrábí automobilka v Boleslavi modely Fabia, Scala, Kamiq a Karoq. V Kvasinách Škoda vyrábí velká SUV Kodiaq, kompaktní SUV Karoq a modely Superb a Superb iV s hybridním pohonem. Závod ve Vrchlabí se specializuje na výrobu komponentů.