Hlavní obsah

Záznam: Škoda představila nový model, hatchback Scala

Škoda představuje hatchback Scala.Video: Seznam.cz, ČTK

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii.

Článek

Automobilka Škoda Auto dnes představuje nástupce Škody Rapid pod názvem Scala. Nový kompaktní hatchback bude v nižší střední třídě konkurovat modelům VW Golf, Opelu Astra nebo Fordu Focus. Na trh vstoupí v první polovině příštího roku.

Automobilka koncept nástupce Rapidu předváděla pod názvem Vision RS. Bude prvním evropským modelem automobilky s nápisem Škoda na pátých dveřích místo tradičního loga. Slovo Scala znamená v latině schody nebo žebřík, což má podle automobilky odkazovat na pokrok vpřed v kategorii kompaktních vozů.

Škoda ve 4,36 metru dlouhém voze slibuje využití technologií, které byly dosud určeny pro vozy ve vyšších třídách. Jako první model značky bude standardně připojený k internetu, nabídne full LED přední i zadní světlomety, více místa pro cestující i zavazadla a mnoho prvků Simply Clever. K dispozici je pět motorů, jejichž výkonové spektrum sahá od 66 kW (90 koní) do 110 kW (150 koní).

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Jak se prodávají auta

Prodej nových automobilů v celé západní Evropě klesá. V listopadu se snížil o osm procent na 1,05 milionu koupených vozů. V České republice se také objevil pokles prodeje. Tady to bylo dokonce o 16 procent na 19.283 aut. Oznámil to ve středu Svaz dovozců automobilů. Důvodem je přechod na přísnější pravidla pro testování emisí. Některé automobilky již oznámily, že přechod na nový systém měl záporný dopad na jejich hospodářské výsledky. V Česku prodej osobních aut od ledna do listopadu klesl o dvě procenta na necelých 250 tisíc.

Nejprodávanější značkou, která meziročně zvýšila svůj odbyt o 1,5 procenta na téměř 80 tisíc prodaných vozů, je Škoda. Následují Volkswagen s poklesem o osm procent na 23.091 vozů a Hyundai, který prodal 19.288 aut, tedy o tři procenta méně.

Z hlediska užívaného paliva vedou auta s benzínovými motory s 67 procenty, zbytek tvoří naftové motory. Podíl firemních automobilů je 72 procent, ve zbytku se jedná o o privátní prodeje.

Doporučované