Článek
Nové SUV představili zástupci mladoboleslavské automobilky během zhruba hodinového programu.
Seznam ho přenášel v přímém přenosu, takže se v následujícím videu můžete podívat, jak taková světová premiéra vypadá.
Světovou výstavní premiéru Škoda naplánovala na září v rámci autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Video: Představení Škody Karoq v přímém přenosu
Automobilka prozradila, že Škoda Karoq se bude od července vyrábět ve východočeských Kvasinách a na trh by měla přijít ve druhé polovině roku.
Pro jméno auta se společnost Škoda stejně jako u modelu Kodiaq nechala inspirovat u indiánského kmene Aleuťanů z ostrova Kodiak u jihu Aljašky. Ti označují automobil slovem kaa'raq a ruq zase znamená šíp, který má automobilka ve znaku.
Konkurenty nové Škodě budou, stejně jako v případě sesterského Seatu Ateca, který se už v Kvasinách vyrábí, například Hyundai Tucson, Kia Sportage nebo Ford Kuga. Cenu dosud výrobce neoznámil. Ateca se prodává od 468 900 Kč, Yeti od 399 900 korun.
Škoda v Česku podle šéfa tuzemského zastoupení Luboše Vlčka plánuje příští rok prodat 8000 vozů Karoq, je to zhruba o 3000 aut více, než se dosud prodávalo modelů Yeti.
Karoq - vnitřní prostory. pic.twitter.com/EP8SnIaDph
— Jaroslav Gavenda (@GavendaJaroslav) May 18, 2017
Co se týče vozu samotného, proti Škodě Yeti, která je jeho předchůdcem, je Karoq větší a mohutnější.
Prodloužil se o 16 centimetrů na 4,38 metru. Šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů, což je nejvíce ve třídě.
Zákazníci budou moci vybírat ze tří vznětových a dvou zážehových jednotek o objemu mezi 1,0 a 2,0 litru a výkonech 115 až 190 koní, mezi kterými nebude chybět nový benzinový agregát o objemu 1,5 litru s aktivním řízením válců. Volit budou mezi manuální a automatickou převodovkou a pohonem přední nápravy nebo 4x4.
Poprvé ve svých vozech Škoda v Karoqu použila digitální přístrojový štít, který umožňuje čtyři různá grafická zobrazení přístrojů. Novinkou je také možnost ovládat vybrané funkce palubního informačního systému gesty.
Cestu Karoqu na světovou premiéru sledoval reportér Seznamu Jaroslav Gavenda, reportáž z pražského odletu si můžete prohlédnout v následujícím videu.
Mezi asistenčními systémy je adaptivní tempomat, asistent pro rozjezd do kopce, hlídání jízdního pruhu nebo sledování mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách.