Článek
Vyrábět bude nadále i auta s konvenčním pohonem, jako je benzin nebo diesel. V následujících třech letech chce představit nové generace svých stěžejních modelů, řekl dnes ČTK předseda představenstva Thomas Schäfer.
Škoda podle Schäfera bojuje za uvedení co největšího počtu elektrických aut, jejich vývoj je totiž velmi drahý, prodeji elektromobilů by se tak firmě mohly investice vracet.
V následujících třech letech Škoda zároveň plánuje představit nové generace svých modelů. Již v loňském roce se představila čtvrtá generace modelu Octavia, letos se veřejnosti ukáže nová Fabia. Nový Superb se začne vyrábět v roce 2023, novou generaci SUV modelů Kodiaq a Karoq ukáže Škoda světu v roce 2024.
Automobilka chce nabízet svým zákazníkům i do budoucna jak čistě elektrické vozy, tak auta s běžným pohonem, jako je benzin nebo nafta. Schäfer podotkl, že například v Číně nebo Indii se s běžnými druhy pohonu počítá například i za 20 let.
Škodě Auto loni klesl nekonsolidovaný čistý zisk o 52 procent na 15,2 miliardy Kč. Nekonsolidované tržby se snížily o 7,6 procenta na 424,3 miliardy Kč. Důvodem poklesu byl dopad pandemie koronaviru na nižší výrobu a prodej aut i vývoj směnných kurzů.
Automobilka chce v příštích pěti letech investovat zhruba 2,5 miliardy eur (asi 65,5 miliardy korun). Přibližně 1,4 miliardy eur (asi 36,7 mld. Kč) chce dát do dalšího rozšiřování elektromobility, 650 milionů eur (17 mld. Kč) chce vložit do digitalizace, 350 milionů eur (devět mld. Kč) má jít na investice do závodů a výrobních zařízení.